720

De astăzi trenul “european” circulă prin Moldova

 
După o lună de testări, începând de astăzi, primul tren european din Moldova este pus la dispoziţia călătorilor. Locomotiva cu patru vagoane a pornit de la Tighina spre Ocniţa la ora 6.40. 

Trenul ar putea fi o găselniţă pentru cei care suportă greu canicula, întrucât acesta are şi climatizoare. La fel, vagoanele modernizate, dispun de conexiune la internet şi televizoare. Unica problemă este ca luxul din tren va scumpi călătoriile cu aproape o treime.

Cu o zi înainte să fie pus pe rută, administraţia întreprinderii Căile Ferate a invitat presa să călătorească până la Ungheni şi înapoi la Chişinău. Cei de la CFM speră că trenu modernizat va câştiga simpatia moldvovenilor nu doar datorită dotărilor, ci şi pentru că este cu mult mai rapid. Deşi în drum de la Tighina până la Ocniţa va staţiona în toate centrele raionale, durata călătoriei va fi de aproape două ori mia scurtă.

Trenul ar putea ajunge la Ocniţa cu mult mai repede decât un microbuz dacă am avea şi căi ferate mai puţin uzate. Din cauza şinelor suprauzate, acesta nu poate depăşi viteza de 80 de kilometri pe oră, deşi motoarele îi permit să dezvolte o viteză de 120 de kilometri. Totuşi, ministrul transportuilor este fericit că a reuşit să reducă drastic cheltuielile de transport.

În scopuri promoţionale, trei zile preţul biletului va rămâne neschimbat. Începând de joi, însă, costul unei călătorii se va scumpi cu 30 la sută. Astfel, un bilet pentru clasa social va costa 55 de lei, pentru clasa medie - 90 de lei, iar pentru clasa business - 110 lei, ceea ce este exact costul unei călătorii cu micorbuzul. Tarifele sunt valabile în cazul în care bilete sunt cumpărate din gară. Cei care vor face rost de bilete în tren vor trebui să plătască cu zece procente mai mult.
 
jurnal
0