1012

Protecția datelor cu caracter personal în sistemul de online banking de la VictoriaBank

Sunt un utilizator al sistemului de online banking dotBank de la VictoriaBank.
Astăzi, încercînd să achit o factură pentru serviciile Unite, am observat că, pentru a achita factura, trebuie să introduc numărul de telefon în formatul 67xxxxxx, iar ca răspuns, sistemul de online banking îmi întoarce Nume Prenume Patronimic, starea contului și numărul contractului Unite.
Adică, prin intermediul sistemului dotBank, poți afla al cui este numărul de telefon mobil de la operatorul de telefonie mobilă Unite, cunoscînd doar numărul de telefon; și pur teoretic dacă s-ar efectua în mod automatizat solicitări similare prin intermediul dotBank a tuturor numerelor de telefon mobil de la Unite, se poate crea o bază de date cu numerele de telefon mobil și deținătorul acestora.
Eu personal, sunt indignat!
Unde se uită Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal?
În opinia mea, Moldtelecom și VictoriaBank se fac vinovați de neglijență în gestionarea datelor cu caracter personal.
Extras din Legea Nr. 17 din 15.02.2007 cu privire la protecţia datelor cu caracter personal:
date cu caracter personal – date despre o persoană fizică, ce permit identificarea ei directă sau indirectă;
0