BNM confirmă zvonurile: Universalbank are probleme serioase
Banca Naţională a Moldovei a hotărât instituirea procedurii de administrare specială a B.C. „Universalbank”. Decizia a fost luată în cadrul şedinţei Consiliului de administraţie al BNM din 25 noiembrie curent.
Universalbank se confruntă cu dificultăţi în satisfacerea cerinţelor prudenţiale ale BNM cu privire la lichiditate şi capital din luna octombrie 2011. Potrivit BNM, aceste probleme ar fi determinate de retragerea masivă a depozitelor persoanelor afiliate băncii, deteriorarea calităţii portofoliului de credite şi litigiile legate de structura acţionarilor băncii.
Conducerea Universalbank a întreprins o serie de măsuri pentru îmbunătăţirea situaţiei financiare a băncii. Astfel, începând cu 1 octombrie 2011, banca şi-a onorat toate obligaţiile de plată curente şi a rambursat 56% din totalul depozitelor persoanelor fizice şi 41% din cele ale persoanelor juridice. Concomitent, activele totale ale băncii s-au diminuat cu 33%. Portofoliul de credite s-a redus cu 24%, în special, datorită rambursărilor anticipate şi vânzării de credite.
BNM a instituit un moratoriu asupra tuturor creanţelor creditorilor faţă de Universalbank, cu excepţia depozitelor persoanelor fizice în mărime de până la 25 mii lei. Celelalte creanţe ale creditorilor vor fi achitate ca rezultat al măsurilor luate de administratorul special şi în baza mijloacelor băneşti obţinute în urma optimizării activelor şi pasivelor băncii.
Menţionăm că atât în clasamentul de eficienţă bancară realizat de Agenţia de rating şi estimare Estimator-VM, cât şi în ratingul de performanţă bancară elaborat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, Universalbank se află la coadă. Analiştii Expert-Grup susţin că banca suportă pierderi din cauză restructurării foarte lente a activelor toxice acumulate în perioada recentei crize economice.
Unimedia
Universalbank se confruntă cu dificultăţi în satisfacerea cerinţelor prudenţiale ale BNM cu privire la lichiditate şi capital din luna octombrie 2011. Potrivit BNM, aceste probleme ar fi determinate de retragerea masivă a depozitelor persoanelor afiliate băncii, deteriorarea calităţii portofoliului de credite şi litigiile legate de structura acţionarilor băncii.
Conducerea Universalbank a întreprins o serie de măsuri pentru îmbunătăţirea situaţiei financiare a băncii. Astfel, începând cu 1 octombrie 2011, banca şi-a onorat toate obligaţiile de plată curente şi a rambursat 56% din totalul depozitelor persoanelor fizice şi 41% din cele ale persoanelor juridice. Concomitent, activele totale ale băncii s-au diminuat cu 33%. Portofoliul de credite s-a redus cu 24%, în special, datorită rambursărilor anticipate şi vânzării de credite.
BNM a instituit un moratoriu asupra tuturor creanţelor creditorilor faţă de Universalbank, cu excepţia depozitelor persoanelor fizice în mărime de până la 25 mii lei. Celelalte creanţe ale creditorilor vor fi achitate ca rezultat al măsurilor luate de administratorul special şi în baza mijloacelor băneşti obţinute în urma optimizării activelor şi pasivelor băncii.
Menţionăm că atât în clasamentul de eficienţă bancară realizat de Agenţia de rating şi estimare Estimator-VM, cât şi în ratingul de performanţă bancară elaborat de Centrul Analitic Independent Expert-Grup, Universalbank se află la coadă. Analiştii Expert-Grup susţin că banca suportă pierderi din cauză restructurării foarte lente a activelor toxice acumulate în perioada recentei crize economice.
Unimedia