750

Carrefour a anunţat că se retrage de pe piaţa din Rusia

Grupul francez Carrefour, al doilea retailer mondial, a anunţat că vrea să-şi vândă activităţile din Rusia şi să părăsească această piaţă, din lipsa perspectivelor de creştere, relatează AFP.

Directorul financiar al Carrefour, Pierre Bouchut, a declarat joi seară, într-o conferinţă de presă cu analiştii, că grupului nu are alte proiecte de vânzare de magazine, cu excepţia celor ruseşti, pentru care costul de ieşire nu ar trebui să fie semnificativ. El a mai precizat că activităţile Carrefour din Belgia ar putea să-şi revină.

Ieşirea din Rusia - ce vizează vânzarea a două hipermarketuri deschise în urmă cu patru ani - "demonstrează că grupul Carrefour nu mai are mijloacele de a susţine costuri de deschidere importante, nici să realizeze achiziţii majore", a spus un analist, sub protecţia anonimatului.

Frecventarea redusă a hipermarketurile sale franceze a adus Carrefour vânzări sub aşteptări, iar grupul estimează că profitul operaţional din 2009 va fi sub nivelul de 2,7-2,8 miliarde euro anunţat la finalul lunii iunie.

În trimestrul al treilea, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 24,02 miliarde euro, sub aşteptările pieţei. Directorul general al Carrefour, Lars Olofsson, a subliniat că deşi contextul actual este dificil pe pieţele din Europa de Vest, grupul a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă în Franţa, iar pieţele emergente, în special cele din America Latină, au o activitate dinamică.

Carrefour a realizat în Europa de Vest o cifră de afaceri de 6,35 miliarde euro, în scădere cu 6,5%. În schimb, în America de Sud, vânzările grupului au crescut cu 5% în trimestrul al treilea, la 3,37 miliarde euro. În Asia, cifra de afaceri a Carrefour a scăzut cu 6,4%, la aproape 1,8 miliarde euro în trimestrul al treilea, în timp ce pieţele emergente din Europa Mediteraneană (Polonia, Tunisia, România, Grecia) au afişat un declin de 4,6% al vânzărilor, până la 2,1 miliarde euro.

În total, în trimestrul al treilea, Carrefour a deschis sau a cumpărat 197 de magazine noi.

În România, Carrefour a înregistrat vânzări de 809 milioane euro în primele nouă luni ale anului, în scădere cu 1,2% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2008, în vreme ce în trimestrul trei vânzările au fost de 277 milioane euro, mai mici cu 11%, a anunţat retailerul francez. Carrefour este prezent în România prin 23 hipermarketuri.
0