1507

Scrisoare deschisa pentru Union Fenosa

Scrisoare deschisa pentru Union Fenosa

de Mariana Galescu, publicat la 12 mai 2004, la 13:25:30



Administratiei Companiei Union Fenosa in Republica Moldova

DEMERS

Subsemnata, Galescu Mariana, clienta a companiei dvs. (nr. 2158430038), va
anunt ca sunt profund indignata de atitudinea angajatilor Union Fenosa fata
de clienti.
Eram convinsa ca odata cu preluarea de catre Union Fenosa a retelelor
electrice, vom beneficia de servicii la nivel european, asa cum pretinde a
fi compania; se pare, insa, ca lucrurile nu stau deloc mai bine pentru noi
decit in perioada sovietica. Iar epopeea problemelor mele in relatiile cu
Fenosa demonstreaza asta.
La data de 22 aprilie 2004, cind am ajuns seara acasa, am gasit in usa un
biletel pe care era scris (in limba rusa) ca electricitatea ne-a fost
deconectata din cauza ca "nu am permis accesul pentru demontarea contorului"
. De citeva zile in holul blocului nostru fusesera instalate contoare noi,
dar nimeni nu ne-a anuntat despre ziua si ora la care urma sa fie demontate
cele vechi, din apartamente. Nefiind anuntata din timp, evident nu pot
"oferi accesul" la contor la orice ora din zi sau din noapte, cind le trece
prin cap electricienilor. De aceea consider ca a fost comis un grav abuz.
Astfel, am ramas fara electricitate pentru 24 de ore, in intuneric, cu
frigiderul dezghetat, fara apa calda, suportind prejudicii mai ales din
cauza ca nu am putut folosi informatiile din calculatorul personal, extrem
de necesare pentru studii si serviciu.
A doua zi, 23 aprilie 2004, dimineata, am mers la oficiul comercial Union
Fenosa din str. Andrei Doga 4A, pentru a solutiona problema de care nu m-am
facut vinovata. Spre nenorocul meu, m-am asezat la coada in fata ghiseului
d-nei Irina Cornievscaia. Nici nu am apucat sa-i spun bine care era
problema, ca dumneaei mi-a declarat ca nu intelege ce-i spun eu, cerindu-mi
cu aroganta sa vorbesc ruseste. M-a deranjat aceasta atitudine, pentru ca,
din cite stiu, rusa nu este limba de stat in RM, iar angajatii unei companii
care se respecta ar trebui sa cunoasca limba romana, in special cei care se
ocupa de relatiile cu clientii. Mai mult chiar, atunci cind am reluat
relatarea mea, doamna a strigat "Ne ponimaiu!", mi-a intors spatele si a
plecat, lasindu-ma in fata ghiseului gol. Am cautat atunci pe cineva dintre
sefi, caruia sa-i pot comunica nemultumirile mele, ajungind astfel la Olga
Rusnac. Cea din urma a cautat-o pe Cornievscaia si a fost nevoita sa o
convinga sa comunice cu mine (de parca n-ar fi intrat in obligatiile ei!) si
a jucat rolul de translator pentru Irina cea needucata. Pe tot parcursul
acestei discutii m-am simtit extrem de umilita, I.Cornievscaia avind aerul
ca-mi face o mare favoare. Cind a inteles, in sfirsit, care era problema, a
"decretat" (in rusa, bineinteles): "Azi sa fiti acasa, vom trimite pe cineva
sa schimbe contorul!" Am intrebat la ce ora, pentru ca asa mi se pare normal
si pentru ca membrii familiei mele sunt ocupati cu studiile sau la serviciu,
deci era imposibil sa stea cineva acasa toata ziua ca sa astepte lumina. Si
de aceasta data mi s-a raspuns pe acelasi ton: "Daca vreti sa aveti lumina,
veti sta acasa!" Nici mai mult nici mai putin. Este doar meritul Olgai
Rusnac ca pina la urma am reusit sa stabilim o ora concreta (deci este
posibil). Nu cred ca mai este nevoie sa spun cit de dezamagita si scirbita
am iesit din oficiul Union Fenosa.

La ora indicata a venit intr-adevar un tinar care a demontat contorul din
casa si mi-a aratat contorul de jos, din hol. In momentul demontarii indicii
contorului erau 6795, adica cu 148 kWh mai mult decit la ultima colectare a
datelor, ultima achitare a facturii (6647). Contorul nou indica 00074.
Peste o zi insa am primit noua factura pentru energia electrica care arata
fabuloasa cifra de 409 kWh consumati. Inteleg ca evaluarea a fost facuta
estimativ, si s-a mai intimplat de multe ori sa achit kWh in plus, iar apoi
sa recuperez, insa odata ce contorul a fost demontat, nu va mai putea ajunge
la cifra indicata in factura
respectiva - 7056. Am telefonat la 431111 si i-am spus operatorului ce mi
s-a intimplat, ca nu pot achita o factura de trei ori mai mare decit
consumul real, mai ales ca datele vor trebui luate de pe contorul nou,
incepind cu luna urmatoare. Am fost asigurata ca indata ce vor ajunge la
oficiu datele contorului demontat, voi primi o factura noua. Timp de doua
saptamini ce au urmat, am mai telefonat de citeva ori la acelasi serviciu
telefonic, unde mi s-a spus ca datele inca nu au fost centralizate. Iar azi,
in ziua cind expira termenul de achitare a facturilor, eu inca nu am primit
factura corecta. Am mai sunat o data la 431111 si acolo am fost intrebata ce
document mi-a lasat persoana care a demontat contorul, ca sa pot demonstra
ca indicii erau anume acestia pe care ii pretind. Dar nu mi-a fost lasat
nici un document! Tinarul care venise a luat contorul si dus a fost. Ma
intreb, insa, chiar nu exista o evidenta a contoarelor demontate si a
indicilor acestora, nu se stie cine si in ce mod face aceste operatii?
Banuiesc ca in curind s-ar putea sa fiu deconectata de la electricitate
pentru neachitare. Eu, care achit in mod regulat si fara intirziere consumul
lunar. Este oare vina mea ca angajatii companiei nu-si fac datoria?
Cred ca cele relatate mai sus sunt rusinoase pentru o companie de talia
Union Fenosa si demonstreaza grave carente in administrare si politica de
cadre a companiei. Este descalificant si iresponsabil comportamentul
administratiei care permite sa se intimple asemenea lucruri si condamnabil
pentru angajatii dvs. sa considere ca pot dispune de clienti dupa bunul lor
plac, ca ne pot purta pe drumuri fara nici un rost, cind problemele sunt
cauzate doar de incompetenta lor, ca acestia nu vorbesc in limba romana, ca
se comporta dispretuitor si comunica cu clientii in ultimul hal, ca nu isi
indeplinesc obligatiile de serviciu.
Sper sa intelegeti ca fiecare angajat al dvs. reprezinta fata companiei si
de felul in care se comporta acestia, dar si de modul in care sunt
solutionate problemele aparute, depinde atitudinea clientilor fata de
companie. Stiti, desigur, ca Union Fenosa nu are concurenta, iar clientii nu
pot alege un alt furnizor de energie electrica, acest fapt, insa, nu va
indreptateste sa va tratati clientii asa cum o faceti.
Nu-mi doresc decit sa primesc facturile corecte si la timp, iar atunci cind
comunic cu angajatii dvs. sa fiu tratata in mod civilizat.
Cer sa fie solutionata cit mai rapid problema pe care am semnalat-o mai sus,
iar persoanele responsabile sa fie sanctionate. Rog sa fiu informata despre
deciziile luate in scris.
Este ultimul credit de credibilitate pe care il acord companiei Union
Fenosa.

Mariana GALESCU

http://www.yam.ro/articles/2004/mai/12/1.html
0