572

Barometrul de Opinie Publica si Mark Tkaciuc

Si tu credeai ca sondajele sunt reflectarea opiniei publice? De fapt, sondajele sunt previziuni creatoare. Acestea trebuie intelese in stricta legatura cu conceptul sau orientarea “vot util”, proprie electoratului moldovenesc - daca se considera ca un partid nu are sansa sa treaca pragul electoral, atunci cetateanul nostru nici nu voteaza pentru el.Am explicat aceste lucruri ca sa intelegem unele fenomene, care nu trebuie luate ca un dat. In primul rand, amintesc ca pentru un articol in “Jurnal de Chisinau“, nr. din 13 martie 2009, opt lideri de partide politice au fost rugati sa faca pronosticuri privitor la rezultatele alegerilor. Intereseaza aici raspunsul laconic, dar semnificativ al lui Tkaciuc: „Noi vom castiga la alegeri, o spun si sondajele.” Seful staff-ului electoral al Partidului Comunistilor este antropolog politic si stie perfect ce inseamna previziuni creatoare.Acum de ce le face IPP jocul comunistilor nu stim, dar Barometrul de Opinie Publica, pe care l-a facut public chiar azi, este in mod cert tendentios. Alianta “Moldova Noastra”, spre surprinderea tuturor, este, potrivit rezultatelor, sub pragul electoral. La alegerile parlamentare din 2005, Blocul Moldova Democrata ia 28,53% din voturi, la localele din 2007, AMN a luat peste 17%, iar campania electorala a AMN este activa si vizibila. Isi explica cineva cum a ajuns AMN la 5,4%, potrivit BOP? Este ridicol, dar se merge pe formula Fake it, until you make it (in desfasurarea comuna pentru noi, daca ii spui omului un an intreg ca e porc, intr-o zi sigur o sa grohaie). In situatia cu studiul publicat azi, IPP este autorul previziunilor creatoare, un autor mediocru si falit care scrie la comanda, ca pe timpuri sovietice, iar porcii suntem noi, care trebuie sa credem si sa actionam in baza Barometrului de Opinie Publica.
0