886

Ramanem fara PRO TV!

o ahuit magarii!!!CONSILIUL COORDONATOR AL AUDIOVIZUALULUIDIN REPUBLICA MOLDOVACOORDINATING COUNCIL ON AUDIOVISUAL OF MOLDOVAstr. M. Eminescu, nr. 28, MD-2012 Chisinau ? tel: (373 22) 277551 ? fax: (373 22) 277471? http://www.cca.mdNr. ____ „____” ____________ 2008la nr. 320 din 11 noiembrie 2008Domnului Catalin GIOSAN,Director О.M. „MEDIAPRO” SRLStimate Domnule Director,Cu referire la cererea О.M. „Mediapro” SRL nr. 320 din 11 noiembrie 2008, Consiliul Coordonator al Audiovizualului Va comunica ca aceasta solicitare nu оntruneste conditiile prevazute оn Art. 24 din Codul audiovizualului nr. 260-XVI din 27.07.2006:- Pe parcursul termenului de valabilitate a licentei, О.M. „MEDIAPRO” SRL nu a respectat toate prevederile legislatiei audiovizuale si conditiile la licenta de emisie, fapt fixat оn urmatoarele decizii ale CCA:Decizia CCA nr. 66 din 09.11.2004 – оn urma monitorizarii editiei de stiri de la ora 1700 s-a atestat ca este constituita totalmente din cronici criminale. Conducerii studioului „Pro TV” i s-a recomandat plasarea editiei de stiri de la ora 1700 dupa ora 2200 sau оnlocuirea cu o emisiune autohtona.Decizia CCA nr. 13 din 22.01.2007 – оn procesul monitorizarii emisiunii „О своем, о женском”, a fost depistata publicitate mascata pentru: automobilul „Peugeot Rumeon”, casa de moda „Zukko”, saloanele de mobila „Anturaj” si „Repro Lux”, galeria „Idis” (25.11.06); „Frizeria Campionilor” („Micusa Stil”), Clubul „1001 ночь”, salonul medical „Fala Dental” (5.12.06); magazinele „Hugo Boss”, „Brasco” si marfurile realizate de acestea (30.12.06). Pentru derogari repetate de la prevederile Art. 19 (14) ale Codului audiovizualului nr. 260-XVI din 27.07.2006 О.M. „MEDIAPRO” SRL (director C. Giosan), detinatoarea licentei de emisie pentru postul „Pro TV”, a fost avertizata public.Decizia CCA nr. 48 din 03.04.2007 – postul de televiziune „Pro TV”, monitorizat la 17 martie 2007 nu a respectat prevederile Art. 13 (4) al Codului audiovizualului „Accesul persoanelor cu deficiente de auz (surde) la emisiunile televizate de importanta majora si de actualitati este garantat prin interpretarea acestora in limbajul mimico-gestual cel putin 20 de minute din timpul zilnic de emisii ale serviciului de programe”, Art. 66 (6) al aceluiasi document „Radiodifuzorii privati sint obligati sa informeze publicul privitor la denumirea si sediul administratiei, la numele realizatorului de programe sau de emisiuni, la semnalele postului de radio, la simbolul postului de televiziune” si ale Art. 13 (8) al Legii cu privire la publicitate nr.1227 din 29.06.97 „Publicitatea privind una si aceeasi marfa (lucrare, serviciu), precum si unul si acelasi furnizor de publicitate se permite nu mai mult de doua ori, cu o durata totala de pina la doua minute, pe parcursul unei ore de emisie pe un canal de frecventa”. Pentru aceste derogari de la legislatia in vigoare О.M. „MEDIAPRO” SRL a fost atentionata public.Decizia CCA nr. 62 din 16.06.2008 – monitorizarea programelor „Pro TV”, pe parcursul a 24 de ore, cu оncepere din 19 mai, ora 12:00 a demonstrat ca О.M. „MEDIAPRO” SRL a оncalcat prevederile Art. 19 (10) al Codului Audiovizualului „Publicitatea pentru produsele farmaceutice si tratamentele medicale pentru care este necesara o prescriptie medicala este interzisa. Radiodifuzorii prin al caror intermediu se face publicitate produselor farmaceutice si tratamentelor medicale ce nu necesita prescriptie medicala vor include in mesajul publicitar recomandarea de a se adresa medicului sau farmacistului in cazul manifestarii de reactii adverse si vor plasa pe ecran, pentru 5 secunde sau pe tot parcursul clipului publicitar, numarul licentei de comercializare eliberate de organul de stat abilitat. Nu se admite folosirea in clipurile publicitare a actorilor sau personajelor оn rol de medic sau profesor pentru produse farmaceutice si tratamente medicale”, (spoturile publicitare ale produselor farmaceutice „Fate control” (13:37) si „Ayudara” (13:39) nu au continut numarul licentei de comercializare), Art. 21 (1) al Codului audiovizualului „Publicitatea si teleshopping-ul se difuzeaza grupat, fiind usor de identificat prin marcaje corespunzatoare si fiind separate de alte parti ale serviciului de programe prin semnale optice si acustice”, spotul publicitar al companiei "Molfix" la 1248, 1435, 1851, 2034, 2059, 2230, 0000, 0009, 0745, 0854 si 1013 a fost plasat оn interiorul spotului promo pentru filmul serial «Iubire ca оn filme», Art. 13 (8) al Legii cu privire la publicitate „Publicitatea privind una si aceeasi marfa (lucrare, serviciu), precum si unul si acelasi furnizor de publicitate se permite nu mai mult de doua ori, cu o durata totala de pina la doua minute, pe parcursul unei ore de emisie pe un canal de frecventa”, spotul publicitar al companiei „Peugeot” la 1821, 1822 si 1849 a fost difuzat de 3 ori pe parcursul unei ore de emisie, Art. 22 (1) al aceleiasi legi „Acordarea de catre o persoana fizica sau juridica (sponsor) a unor aporturi sub forma de mijloace financiare, bunuri, produse ale activitatii intelectuale, prestare de servicii, realizare de lucrari unei alte persoane fizice sau juridice (sponsorizate) la pregatirea si desfasurarea unor activitati si programe de interes social. In cadrul acestor activitati si programe, publicitatea sponsorului se difuzeaza in conditiile contractului de sponsorizare”, filmul serial „Iubire ca оn filme” difuzat la 1143 si 2059, produs оn Romвnia si transmis de postul „Pro TV”, a fost sponsorizat de furnizorul de publicitate local compania „Molfix” si p. 3.1 lit a) a conditiilor licentei de emisie seria AMMII nr. 003274 din 23.12.2003 „Titularul licentei este obligat sa-si desfasoare activitatea in conditiile respectarii Constitutiei Republicii Moldova, Codului Audiovizualului, Conventiei Europene cu privire la Televiziunea Transfrontaliera, Codului de conduita, Strategiei de acoperire a teritoriului national cu servicii de programe audiovizuale (2007 – 2010), Legii privind licentierea unor genuri de activitate, Legii privind dreptul de autor si drepturile conexe, Legii cu privire la publicitate si altor acte legislative si normative оn vigoare pe teritoriul Republicii Moldova”.Conform deciziei respective, О.M. „MEDIAPRO” SRL urma ca оn termen de 30 de zile sa prezinte CCA un raport privind actiunile оntreprinse оn vederea lichidarii derogarilor depistate, lucru, care nu a fost facut. Neexecutarea deciziei, a generat derogari de la prevederile Codului Audiovizualului, punct 3.1 lit. b) din conditiile la licenta de emisie care prevede: „titularul de licenta este obligat sa respecte cu strictete deciziile, reglementarile si indicatiile Consiliului Coordonator al Audiovizualului”.Reiesind din cele expuse, canalele 37 – Chisinau, 58 – Balti, 26 – Varnita, 48 – Cahul si 54 – Orhei pe care оn prezent оsi difuzeaza emisiunile postul „PRO TV” vor fi anuntate in concurs dupa expirarea termenului licentei de emisie, оn conformitate cu legislatia in vigoare.Cu respect,Gheorghe GORINCIOI
0