941

Nevoie de Ajutor/Sfaturi: Renault Clio 2001 - cutia de viteze

Rezumat: Am nevoie de niste sfaturi, care m-ar putea ajuta sa aflu cauza problemei mele la schimbarea vitezelor.Foto automobil:http://vv.scorpan.com/gallery/main.php?g2_itemId=1994Problema: - "Defectul" nu se reproduce regulat si nu am gasit pana ce o legitate cu care asi putea produce problema. Descrierea defectului suna cam asa - la schimbarea vitezelor (mai mult la trepte joase 1,2,3) se observa o oarecare oprire stopare cand trebuie sa intre/conecteze in urmatoarea treapta, majoritatea cazurilor e o ingreunare de punerea in treapta, unde e nevoie de aplicat o forta mai mare. Alteori se mai aude un zgomot, harait precum cutie nu e sincronizata, cu toate ca ambriajul e apasat complet. Pentru a scapa de huruit pe moment, fara ca sa eliberez ambriajul, care e apasat pana la capat, eliberez schimbatorul de viteze lasandul sa se duca in starea neutra si apoi inapoi sa pun in viteza dorita. Am gasit o modalita care asi zice ca schimbarea vitezelor e mai usoara, modalitatea este in schimbarea foarte lina a vitezelor, de exemplu scot din prima treapta si apoi usor si lin apas sa treaca in a 2-a fara ca sa o fortez, procedura dureaza de la 3-6 secunde, unde asa ceva e rezonabil daca mergi pe loc drept si ai timp de jucat, insa la un deal mai mare in acest timp poate sa se opreasca masina.- Schimbarea in prima treapta cand automobilul se afla in miscare e foarte anevoioasa, chiar avand undeva 10-5 km la ora.Sunt un incepator automobilist si am incercat sa descriu problema dupa cunostintele mele, sa ma scuze cei care limbajul meu automobilistic i-au facut dureri de cap si faramantari de minte si limba.Istorie:Singur ma aflu in Slovenia si masina e procurata de aici. Cand am procurato merge foarte bine si nu aveam nici un disconfort de la conducerea lui.Acum in septembrie am fost pentru prima data cu ea in Moldova si dupa vre-o 2 saptamani de calatorie cu ea prin Moldova s-au inceput problemele.In drum spre Chisinau a inceput sa bata ceva in fata foarte tare. Cand am ajuns cu ea la oameni care se pricep mai bine ca mine in masini mi-au spus ca e rupt un bold de la suspesia din fata si ei mi-au pus boltul cela, cu toate ca au "paganit" unul ca sa mearga. Mi-au sugerat sa schimb "sarovaie", eu m-am gandit ca de ce nu, ei hai! Aici o fost gresala. Baietii nu sunt experti in Renault sau cel putin nu prea au lucrat cu masini noi (relativ noi). Si tot auziam cuvinte de genul: "I-a bre si o mai facut si astea de la Reno". Asa S-o primit ca la schimbarea la "saravaie" niste cum s-a intamplat ca o cineva o miscat roata nu cum trebu si o inceput sa curga uleiul din cutia de viteze. EL nustiu cum o tras de roata ca o scos un salnic din cutie si ei repede o rezolvat probleme pur si simplu impingandul inapoi. Apoi am observat ca tot curge incet ulei din cutie si am umblat o saptamana prin Ungheni sa caut piese pentru masina mea si cei tot ma trimiteau: "Vino maine". Am fost la magazinul Renault din chisinau si am cumparat un "salinik", care vine cu tot cu "palnik" si am aproape 700 de lei si apoi am fost la alti baieti buni si mi-au schimbat "salinikul", de acum se apropia timpul sa ma intorc inapoi in Slovenia si am observat ca ulei inca tot curge. M-am suparat eu pe toti mesterii "buni" de prin jur si m-am dus la Renault Service din Chisinau si i-am rugat sa se uite la masina si sa-mi spuna daca cu ea pot ajunge inapoi in Slovenia. Apoi la ei ca la medici, mi-o facut o diagnostica nu prea buna. Trebuie de mai schimbat un "salnik" din fata, unde ca sa-l schimbe trebuia sa scoata cutia de viteze. Eu i-am spus ca faca sa fie totul bine. Ei mi-au prognosticat cheltuiele in jur de 6000 de lei. Eu facut baietii de la Renault treaba si parca era mai bine. Vinind inapoi spre Slovenia, Romania am trecut bine. Tin sa remarchez ca masina era incarcata la maxim si cu toate acestea la motorul meu de 1.2 aveam curaj sa depasesc pe multi.Odata ajuns in Ungaria, pe autostrada la 120 km la ora masina incepea sa faca galagie foarte mare, la 140-150 ma apuca frica de la galagia care o face, asa ca tineam media 110 km la ora, cam cu rusine lasam sa ma depaseasca restul, dar totusi viata are prioritea.Dupa vre-o saptamana ajuns in Slovenia, am tras concluzia ca schimbarea treptelor de viteze nu e cum o fost mai inainte si ca la semavor, chiar stopat uneori era imposibil sa pun in prima treapta. M-am decis sa ma duc la Renault Service local de aici si consecintele au fost: schimbarea ambriajului (ceva de la el) si schimbarea unei manjete (din cauza caruia masina facea galagie cand merge peste 120 km la ora). Toata placerea m-o costat 380 de euro. Acum merg si tot nu-mi place cum are loc schimbarea treptelor de viteze la masina. M-am adresat la cei de la Renault Service inca odata si ei au disgnosticato ca totul e in regula, dar eu simt ca nu e totul in regula si nu cunosc cum sa le arat ca nu e in regula caci problema nu se reproduce intotdeauna.Am mai rasvoit prin I-net si din discutia cu unele persoanele am tras concluzia ca e ceva la aparatul de sincronizare.p.s.: Cred ca nimeni nu va citi toate "balabardura" mea, dar daca cineva va putea face cat de cat lumina la problema mea, voi fi foarte recunoscator. Sper ca nu ai devenit paranoic si fac probleme din nimic.
0