558

Google nu e intotdeauna numarul 1 in search

Desi Google a devenit un brand si un verb aparte in dictionar, fiind primul pe lista optiunilor pentru un motor de cautare online eficient, acesta nu are intotdeauna ultimul cuvant, se arata intr-o editie online a Washington Post. La o privire mai atenta, cautarea online este un fenomen care nu a implinit nici macar 15 ani, asa ca este greu de crezut ca nu este loc de mai mult si ca Google detine toate raspunsurile, sustine Rob Pegoraro, redactor al Washington Post.Existenta unui monopol pe aceasta piata nu ar trebui incurajata: tehnologia care sta la baza afisarii a ceea ce solicita clientii ajuta companiile sa speculeze preferintele acestora si prin urmare ce publicitate li s-ar adresa mai eficient. “Chiar ne dorim ca o singura companies a controleze tot acest show?” se intreaba Pegoraro.Nimeni nu va reusi sa castige cota de piata detinuta in prezent de Google, de aproximativ 50% din piata americana pentru web searching, dublu fata de numarul doi, Yahoo, potrivit ultimelor informatii furnizated e ComScore. Alte motoare de cautare online vor trebui sa isi castige utilizatorii de Internet oferind un avantaj competitiv si probabil nu atat de concentrat pe publicitate, arma suprema a Google. Un test al celor mai mari motoare de cautare exceptand gigantul Google, arata ca Yahoo, Microsoft Live Search si Ask.com al IAC ar putea avansa mai mult, dar nu este deloc usor. Cea mai mare oportunitate in competitia cu Google este, probabil, cautarea pe blog-uri. Google detine deja unul din cele mai importante servicii de blogging, dar folosirea uneltei de cautare pentru a obtine postari relevante de pe site poate aduce, pe langa mult spam, o pista gresita, afisarea unor site-uri complet irelevante topic-ului cautat si chiar publicitate relationata cu produse sau servicii nesolicitate. Cautarea in Blogger dupa ultimele noutati se inrautateste si mai mult odata cu folosirea optiunii Google de sortare dupa data. Spre deosebire de Google, Ask s-a comportat, de multe ori, mai eficient decat aclamatul Google, cel putin cand avem in discutie cautarea dupa blog-uri. Desi Google si Ask returneaza aproximativ acelasi numar de rezultate referitor la un subiect, Ask mizeaza pe informatii la obiect, Google returnand si diverse site-uri cu reclama, total irelevante in context, afirma Pegoraro. Technorati, un site dedicate cautarii pe blog, ofera chiar mai multe linkuri decat Google, in timp ce Yahoo si Microsoft Live Search nu au proprrile motoare de cautare strict axate pe blog-uri. O alta slabiciune a Google poate fi observata in cautarea materialelor foto si video, care nu sunt intotdeauna la inaltime comparativ cu afisarile altor motoare de cautare. In privinta designului, competitorii Google ofera metode inovative si interesante de a ajunge la informatiile cautate.Ask, recosmetizat recent, se dovedeste a fi cel mai creativ. Afiseaza doua coloane care pastreaza in permanenta cautarile si link-urile vizibile pe partea stanga. De asemenea, printre caracteristicile sale se numara si vizualizarea paginii site-urilor indezate, imagini care pot fi marite printr-un simplu click. Microsoft Live Search, redefinit si el, castiga in plus la capitolul cautarii macro-urilor. Cautarile sunt limitate la o serie de pagini Internet care contin termenii particulari cautati. De exemplu, cautarea retetelor postate doar pe cinci dintre cele mai populare site-uri culinare.Hartile online postate de Microsoft Live se gasesc de multe ori mai utile decat ale rivalului Google. Exceptand imaginile prin satelit, Live cucereste utilizatorii cu imaginile aeriene din marile orase, obiectivele fiind fotografiate de la o distanta mai mica decat in cazurile precedente. Astfel, utilizatorii pot observa chiar forma si conturul cladirilor, nu doar acoperisurile. Una din cele mai bine dezvoltate caracteristici ale Yahoo nu se gaseste, paradoxal, pe pagina de start. Site-ul del.icio.us, achizitionat de Yahoo in 2005, listeaza doar site-urile pentru care utilizatorii au salvat link-urile, obtinandu-se o cautare mai precisa insotita de mai putina agitatie. Pentru majoritatea cautarilor zilnice, insa, nu conteaza atat de mult ce motor de cautare utilizam atata timp cat obtinem rezultatele dorite. In multe din cautarile initiate de Pegoraro, toate cele patru unelte de cautare mentionate au returnat paginile solicitate. Google a functionat totusi mai bine pe subiectele ezoterice, cum ar fi cautarea unui site de trafic redus al unei comunitati din Arlington sau o testare obscura a unei baterii, sustine Pegoraro. Ask a returnat cele mai irelevante rezultate, Yahoo si Live comportandu-se destul de bine.Google a excelat si in cautarea celor mai recente stiri. De exemplu, o stire despre anularea unei acuzatii impotriva Microsoft a fost postata pe site-ul Google la cateva minute dupa pronuntarea efectiva a deciziei, in timp ce Ask, Yahoo si Live afisasera doar stirile din urma cu cateva zile. Totusi, motoarele de cautare nu interpreteaza intotdeauna corect cautarile solicitate. Navigand dupa informatii si comentarii legate de un produs electronic, de exemplu un HDTV, toate cele patru motoare de cautare mentionate au afisat doar link-uri catre site-uri de unde se poate achizitiona acel produs, nici macar un comentariu al unei persoane terte. Nici Google, liderul absolut al cautarilor online, nu e perfect. Dar, atunci cand un concurent ar putea ataca problema inaintea liderului, atunci piata ar deveni cu adevarat interesanta, concluzioneaza Rob Pegoraro.
0