1240

A fost elaborat brandul R. Moldova

Un cub colorat tridimensional tinut in maini si sloganul „Descoperiti-ne” („Discover us”) ar putea deveni brandul R. Moldova. Proiectul acestuia a fost prezentat, miercuri, 26 aprilie, in cadrul sedintei Guvernului, de catre directorul executiv al Organizatiei pentru Promovarea Exporturilor R. Moldova (MEPO), Veaceslav Sterbet. Potrivit proiectului, R. Moldova este reprezentata printr-un cub tridimensional, care are mai multe semnificatii. Pe de o parte, acesta se asociaza cu o piatra pretioasa, mica si necunoscuta, precum este Moldova. Pe de alta parte, cubul este format din intersectia mai multor linii, care indica rascruce de drumurilor si de mai multe culturi. La fel, acesta este compus din trei culori, albastrul reprezentand businessul si investitiile, verdele - turismul si rosul – agrobusiness-ul, sustine Veaceslav Sterbet. Sursa citata a mentionat, ca a fost ales anume cubul ca forma a brandului, pornindu-se de la curiozitate care o trezeste oamenilor de a afla ce este in interior. Sloganul „Descoperiti-ne” prezinta si el un indemn in cazul Moldovei, care este putin cunoscuta pe plan extern. Directorul executiv al MEPO a spus ca procesul de elaborare a brandului a cunoscut mai multe faze. La prima etapa, au fost studiate toate articolele din presa internationala despre R. Moldova, publicate in anii 2004-2005. In rezultatul analizei acestora s-a constat ca exista putina informatie despre Moldova, iar cea care este, tine mai mult de aspecte negative si probleme cu care se confrunta ea, si mai putin de realizari. La a doua etapa, au fost realizate mai multe interviuri in tarile-tinta pentru Moldova, din punct de vedere a investitiilor si exportului, precum Italia, Germania, Franta, Marea Britanie, Romania, Polonia etc. Astfel, s-a ajuns la concluzia ca multi oameni de afaceri nu cunosc R. Moldova. Iar cei care o cunosc au mentionat ca punctele forte ale moldovenilor sunt resursele umane si naturale, industria vinului, industria textila etc. In baza rezultatelor acestui sondaj, au fost depistate punctele forte, care ar trebui promovate in continuare si luate in calcul la realizarea brandului. Premierul Vasile Tarlev a apreciat proiectul drept o idee buna, dar, in opinia lui, ar mai trebui de acumulat si alte propuneri pentru etapa de definitivare. Prim-ministrul a dispus ca, pana la 1 mai curent, sa fie acumulate si alte sugestii ca mai apoi sa fie initiat un proiect-pilot, care urmeaza a fi lansat in mai multe tari straine.http://azi.md/news?ID=39050
0