965

GP Uk

Prima victorie pentru Montoya la McLaren Juan Pablo Montoya a reusit astazi, dupa unsprezece curse de cand alearga in cadrul echipei McLaren Mercedes, victoria mult asteptata care pentru columbian parea destul de departata mai ales in debutul sezonului; aceasta cursa castigata este a cincea in Formula 1 pentru Montoya. Plecat de pe pozitia a treia a grilei, Juan Pablo a 'decolat' extraordinar la start, iar lansarile cu care ne obinuise Alonso pana acum au fost repede uitate, caci dupa o lupta prelungita cu Fernado Alonso (pole position), columbianul a intrat primul in virajul cu numarul trei al circuitului si acolo a stat pana la final, exceptie facand momentele in care acesta a intrat la boxe pentru realimentare. Pe locul secund a terminat Fernando Alonso, el fiind singurul pilot de pe pista care a reusit sa tina, cat de cat, pasul cu invincibilul columbian - gap-ul dintre cei doi a fluctuat, insa niciodata nu a sarit de 4-5 secunde, spaniolul reusind sa se apropie chiar amenitator de Montoya mai spre sfarsitul cursei cand probabil columbianul nu mai forta atat de tare. Un moment critic a fost cel al primelor opriri pentru realimentare (turul 23) cand Alonso reuseste de iasa aproape paralel cu Montoya de pe linia boxelor. Totusi, Juan Pablo vine lansat si poate sa se inscrie primul in virajul imediat urmator iesirii de la standuri.Fernando Alonso nu poate asadar sa transforme pole position-ul de ieri intr-o victorie, iar asta tocmai din cauza startului - ca si noi poate, si Fernando uitase de Montoya dupa ce acesta n-a stralucit cu nimic in aceste prime 10 etape ale sezonului 2005, si cu gandul relaxant ca Raikkonen e undeva in spate, ia un start nu atat de reusit cum ne obisnuisera masinile Renault. Fernando a gestionat insa bine cursa si in ciuda faptului ca MP4-20-ul este in acest moment mai rapid decat R25-ul, el a reusit sa tina pasul cu Montoya si sa mai castige doua puncte la general in fata principalului sau rival. Kimi Raikkonen a facut din nou o cursa foarte buna recuperand nu la fel de mult ca in Franta, dar ajungand pe podium, imediat in spatele lui Alonso, dupa ce a luat startul de pe a 12 pozitie a grilei, pe un circuit unde depasirile sunt rarisime. Dupa primul tur finlandezul era deja pe locul 8 (McLaren a avut deci starturi foarte bune pentru ambele masini), insa de-acum il are in fata pe Michael Schumacher si ascensiunea sa este stopata pana la primele opriri la boxe cand reuseste sa mai castige trei locuri. Desi mai rapid, Raikkonen nu l-a putut depasi pe Schumi, la fel cum nici acesta nu a putut trece de Jarno Trulli pe pista - s-a certificat astfel (si-au mai fost exemple si in pluton) inca o data ca depasirile pe acest circuit, intre masinile de Formula 1, sunt foarte greu de efectuat. Dupa al doilea set de opriri pentru realimentare Raikkonen mai castiga o pozitie in dauna lui Jenson Button, iar o a doua oprire in doua curse a motorului la plecarea de la boxe pentru Fisichella, ii face cadou finlandezului a treia treapta a podiumului.Fisichella termina astfel pe locul 4 dupa ce la un moment dat ajunsese sa-si preseze coechipierul (circa doua secunde intre cei doi); a devenit deja o obisnuinta pentru italian sa opreasca motorul la macar una din realimentari, iar in aceasta privinta nu mai poate da vina pe echipa caci nu mai este vorba de probleme tehnice. Fisico va da emotii mecanicilor si echipei sale multe Mari Premii de aici inainte si probabil in agenda sa pentru testele urmatoare va avea un loc prioritar exersarea plecarii de la boxe. Incet-incet insa, italianul reuseste sa se apropie de performantele coechipierului sau, iar punctele castigate de el astazi ajuta Renault - chiar daca locul pierdut in fata lui Raikkonen face ca McLaren sa se mai apropie in clasamentul general de echipa franceza.Locul cinci a fost al lui Jenson Button; britanicul a plecat al doilea de pe grila de start insa mai bine de pozitia a 5-a n-a putut astazi; rezultatul este unul excelent totusi avand in vedere ca pana in etapa trecuta BAR Honda nu avea nici un punct, iar astazi pe primele patru locuri au terminat masinile McLaren si Renault. Button a reusit sa termine in fata ambelor monoposturi Ferrari care nu s-au ridicat nici de aceasta data la nivelul concurentei. Cu o strategie diferita pentru cei doi piloti, Scuderia trebuie sa se multumeasca si de aceasta data cu punctele oferite de locurile aflate departe de podium - Schumi al saselea cu o strategie identica cu toti cei care au terminat in fata sa, si locul 7 pentru Barrichello care a mers pe 3 opriri la boxe. Ultimul punct a fost castigat de Ralf Schumacher care in sfarsit a reusit sa termine in fata coechipierului sau; desi Trulli s-a descurcat bine in calificarile de ieri (locul 4 pe grila dupa declasarea lui Kimi), italianul nu a putut tine pasul cu BAR Honda lui Button sau cele doua Ferrari - lasand la o parte McLaren si Renault care au alergat parca intr-o alta categorie. Mai mult, Jarno a fost invins de Ralf Schumacher si parca a si incercat sa-l incetineasca pe fostul coechipier care inca mai alearga la Renault, spre finalul cursei cand Alonso avea mare nevoie de o pista libera pentru a iesi de la boxe in fata lui Montoya.Cursa nu a fost una deosebit de spectaculoasa, iar clasamentul a fost dictat, in mare parte, de start si de pit-stop-uri, depasirile pe pista fiind aproape inexistente. Montoya si-a facut insa treaba bine pentru prima data in acest sezon, o treaba cu atat mai importanta cu cat l-a ajutat astfel pe Raikkonen in lupta sa de la general cu Fernando Alonso; Ron Dennis poate fi in sfarsit multumit de Montoya, insa columbianul mai are mult pana la a se considera primul pilot al echipei, caci este clar ca daca Raikkonen n-ar fi avut probleme tehnice in acest week-end, victoria columbianului nu ar mai fi fost deloc atat de 'facila'. Montoya incepe sa se inteleaga din ce in ce mai bine cu McLaren-ul sau, lupta din cele doua clasamente se inteteste, iar singurul lucru care putem spune ca ne priveaza de un spectacol total in ce-a dea doua jumatate a sezonului este lipsa de putere in a reveni a celor de la Ferrari; aceeasi observatie poate fi facuta si in privinta celor de la Williams care parca sunt lasati de izbeliste in cruda lume a Formulei 1, lasati sa se zbata pur si simplu in a doua jumatate a clasamentului - BMW se razbuna pentru anii de asa-zis anominat alaturi de echipa engleza, ani in care s-ar fi vazut Campioni Mondiali.Clasament final:1 Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes2 Fernando Alonso Renault +2.7 sec3 Kimi Raikkonen McLaren Mercedes +14.4 sec4 Giancarlo Fisichella Renault +17.9 sec5 Jenson Button BAR Honda +40.2 sec6 Michael Schumacher Ferrari +75.3 sec7 Rubens Barrichello Ferrari +76.5 sec8 Ralf Schumacher Toyota +79.2 sec9 Jarno Trulli Toyota +80.8 sec10 Felipe Massa Sauber Petronas +1 tur11 Mark Webber Williams BMW +1 tur12 Nick Heidfeld Williams BMW +1 tur13 David Coulthard Red Bull Racing +1 tur14 Jacques Villeneuve Sauber Petronas +1 tur15 Christian Klien Red Bull Racing +1 tur16 Takuma Sato BAR Honda +2 tururi17 Tiago Monteiro Jordan T +2 tururi18 Christijan Albers Minardi Cosworth +3 tururi19 Patrick Friesacher Minardi Cosworth +4 tururiCel mai rapid tur: Kimi Raikkonen 1:20.502 - turul 60 (din 60)
0