Raspuns "teologiei" homosexualilor
Joe Dallas, fondator al Genesis Counseling, este autorul a trei carti despre homosexualitate: Desires in Conflict (Dorinte in conflict), Unforgiven Sins (Pacate neiertate) and A Strong Delusion: Confronting the "Gay Christian" Movement (O mare deziluzie: un raspuns pentru "crestinii homosexuali"). Fost activist homosexual si membru al Bisericii Metropolitane din New York, el a lucrat cu sute de barbati si femei care se confruntau cu probleme de homosexualitate si conexe. Adresa la care poate fi contactat este: Genesis Counseling, 1774 N. Glassell, Orange, CA 92865, U.S.A. Tel. 01 714-502-1463. --------------------------------------------------------------------------------Prezentul material are trei parti si constituie un raspuns dat "teologiei" homosexualilor. Argumentele - sau consideratiile - acestei "teologii" sunt impartite in trei categorii: argumente sociale, argumente religioase generale si argumente scripturale. Este oferita o scurta descriere a acestor argumente, urmata de un raspuns / o respingere a fiecaruia.Argumente socialeArgumente religioase generaleArgumente scripturaleCulte religioase care hirotonesc homosexuali, prelati si pastori care celebreaza casatorii homosexuale, biserici invadate de activisti homosexuali desantati, dezbateri asupra homosexualitatii care divid denominatiunile crestine - cine ar fi gandit ca s-ar putea ajunge vreodata la asa ceva in istoria Bisericii? O dezbatere puternica intre crestini si homosexuali nu trebuie sa mire pe nimeni. Daca autorul si comentatorul Dr. Dennis Praeger are dreptate cand afirma ca morala iudeo-crestina este responsabila pentru dezaprobarea homosexualitatii de catre societatea occidentala, atunci conflictele dintre Biserica si activistii homosexuali nu sunt doar de inteles, ci chiar inevitabile. (In timp ce acceptarea homosexualitatii in culturile stravechi este cunoscuta, ultimii 2000 de ani ai societatii occidentale au respins-o, iar influenta Vechiului si Noului Testament a jucat un rol important in aceasta.) Ce este surprinzator totusi este curentul actual in care aceasta morala nu numai ca este contestata, ci este chiar reformulata, in special sub forma unei "teologii" a homosexualilor. "Teologia" homosexualilor depaseste granitele filosofiei homosexuale; ea urmareste legitimizarea (nu doar tolerarea) homosexualitatii. Purtatorii de cuvant homosexuali nu au facut un secret din obiectivul lor in cultura seculara; activistul Jeff Levi a explicat-o deschis in timpul Marsului pentru Drepturile Homosexualilor din 1987 de la Washington:Nu mai urmarim doar dreptul la intimitate si protejare. Avem de asemenea dreptul - asemenea americanilor heterosexuale - sa vedem ca guvernul si societatea ne accepta stilul de viata. Pana cand relatiile noastre nu sunt recunoscute in legislatie - legislatia privind impozitarea si programele guvernamentale nu iau in considerare relatiile noastre, nu putem vorbi de egalitate in societatea americana."Teologia" homosexualilor merge mai departe si redefineste homosexualitatea ca fiind inspirata de Dumnezeu si chiar permisa din punct de vedere moral:"Am invatat sa-mi accept si chiar sa apreciez orientarea mea sexuala ca pe un dar de la Dumnezeu." - Mel White, scriitor homosexualAtunci cand Dumnezeu este prezentat ca aproband un lucru pe care El de fapt l-a respins intr-o maniera clara, atunci are loc o mascarada religioasa. Combaterea ei este necesara pentru ca ea ("teologia" homosexualilor) ne cere sa-i aprobam pe crestini intr-o stare de pacat, in timp ce Scriptura ne cere sa facem exact opusul. Ca urmasi ai lui Hristos pe pamant, este o tradare a Lui daca pacatul constant al unui credincios nu are nici un efect asupra relatiei noastre cu acel credincios. Aceasta le-a spus Sf. Ap. Pavel celor din Tesalonic:Fratilor, va poruncim in numele Domnului nostru Iisus Hristos, sa va feriti de orice frate care umbla fara randuiala si nu dupa predania pe care ati primit-o de la noi. Si daca vreunul nu asculta de cuvantul nostru prin epistola, pe acela sa-l insemnati si sa nu mai aveti cu el nici un amestec, ca sa-i fie rusine. Dar sa nu-l socotiti ca pe un vrajmas, ci povatuiti-l ca pe un frate. (2 Tes. 3:6, 14-15)La fel, cand Pavel a auzit de relatia incestuoasa a unui crestin din Corint cu mama sa vitrega, el a poruncit ca acel om sa fie dat afara din biserica (1 Cor. 5:1-5) si apoi a explicat principiul combaterii si, daca e cazul, al expulzarii din comunitatea de credinciosi:Sa dati pe unul ca acesta Satanei, spre pieirea trupului, ca duhul sa se mantuiasca in ziua Domnului Iisus. Semetia voastra nu e buna. Oare nu stiti ca putin aluat dospeste toata framantatura? (1 Cor. 5:6-7)Un trup sanatos arunca afara impuritatile; Biserica - trupul lui Hristos - nu-si poate permite mai putin. Greseala, asemenea aluatului (drojdiei) are un efect otravitor."Teologia" homosexualilor este o inselatorie - o acomodare seducatoare croita anume pentru crestinii care se lupta cu ispitele homosexuale - si este considerata un compromis. Unii, care isi spun "crestini homosexuali", pot cadea in capcana acceptand-o, iar altii o pot vedea ca pe o razvratire. Ce anume ii face sa accepte o minciuna, nu putem spune. Dar ceea ce putem spune este ca se inseala. Se inseala de moarte.Spunand insa aceasta, trebuie sa fim atenti. Cand raspundem "teologiei" homosexualilor, facem aceasta din pozitia unor pacatosi care vorbesc altor pacatosi; nimic mai mult.Mesajul meu catre homosexuali este: Va iubim. Veniti alaturi de noi in lupta cu pacatul. Nu ii cedati !"Teologia" homosexualilor pe scurtIn ce anume cred "crestinii homosexuali" si cum au ajuns sa creada ceea ce cred? La prima intrebare se raspunde mai usor decat la a doua. Nu este greu sa explici in ce anume crede un grup. Sa explici cum au ajuns ei sa creada in acele lucruri e altceva. Nu putem citi ganduri sau motive. Acesta este unul dintre motivele pentru care Hristos ne-a spus sa nu judecam (Mat. 7:1). Putem insa fi siguri ca invataturile in sine sunt gresite; de ce le-au acceptat oamenii nu putem demonstra. Scriptura ofera anumite indicii, iar marturiile unor "crestini homosexuali" sunt de asemenea de ajutor pentru a intelege ce anume cred acesti oameni si ce factori personali si spirituali i-au influentat in credinta lor."Teologia" homosexualilor este piatra de capatai a asa-zisilor "crestini homosexuali" (exista organizatii religioase formate integral din homosexuali, precum si "aripi" in principalele culte religioase din Occident), asa cum Crezul de la Niceea constituie baza pentru multe culte crestine. Activismul homosexual "crestin" implica aspecte diverse. Unii dintre reprezentantii lui, preotul Robert Williams si episcopul John Shelby Spong (Biserica Episcopala) promoveaza niste idei vadit eretice. Majoritatea grupurilor de homosexuali "crestini" subscriu insa la normele de credinta generale.Desi "teologia" homosexualilor pretinde a avea o baza teologica conservatoare, ea include adaugiri si modificari aduse moralei traditionale. Mai intai, homosexualitatea este vazuta ca fiind lasata de Dumnezeu. Astfel, ea este pusa pe picior de egalitate cu heterosexualitatea. Scriitorul homosexual Mel White arata, destul de exact, ca "daca nu acceptam aceasta premiza (ca Dumnezeu a creat homosexualitatea) atunci casatoriile intre homosexuali apar ca ridicole, daca nu chiar nebunesti."Dar pentru a fi vazuta ca fiind creata de Dumnezeu, intai trebuie discreditata intelegerea traditionala asupra hoomsexualitatii. Aceasta se realizeaza in patru moduri. Mai intai, respingerea homosexualilor este pusa pe seama felului in care inteleg majoritatea crestinilor pasajele din Scriptura legate de acest subiect. Pastorul homosexual Troy Perry afirma in scrierile sale:Pentru a-i condamna pe homosexuali, multe denominatiuni au rastalmacit in mod intentionat Scriptura in functie de preferintele lor personale.Dupa Perry, nu numai ca majoritatea crestinilor se inseala in privinta homosexualitatii, dar ei se inseala in mod intentionat - interpretand Scriptura anume impotriva homosexualilor.White merge si mai departe, declarand ca unii lideri religiosi din America - Jerry Falwell, James Kennedy sau Pat Robertson - adopta o pozitie publica impotriva homosexualilor doar pentru a colecta fonduri si pentru a atrage atentia asupra propriei persoane.Formuland dubii privind motivatiile acestor lideri religiosi si ale multor denominatii, e mai usor sa respingi obiectiile lor scripturale la adresa homosexualitatii. Nu e de mirare ca aceasta tactica este una de baza pentru homosexualii "crestini". Alti activisti homosexuali pretind ca pasajele din Scriptura pe care ne bazam cand respingem homosexualitatea ar fi traduse gresit. In opinia lor, Scriptura trebuie studiata literal in limbile originale; problema, spun ei, e ca majoritatea crestinilor nu cunosc ebraica si greaca veche pentru a intelege ca traducerile moderne legate de homosexualitate sunt toate gresite.O alta pretentie a acestor activisti este ca versetele din Scriptura (Lev 18:22 si 20:13; Rom 1:26-27; 1 Cor 6:9-10; 1 Tim 1:9-10) care interzic homosexualitatea ar fi fost scoase din context, sau ca ele se aplica numai culturii existente la momentul cand au fost scrise. (Profesorul Robin Scroogs de la Union Theological Seminary, de exemplu, afirma ca "aprecierile Scripturii privind homosexualitatea sunt irelevante pentru dezbaterile din ziua de azi."Pentru crestinii adevarati, aceste argumente nu stau in picioare. Versetele mentionate mai sus sunt atat de clar si specifice, incat nu e loc de nici o interpretare. "Sa nu te culci cu un barbat ca si cu o femeie" e la fel de putin interpretabil ca "Sa nu ucizi." Este incorect sa afirmi ca conservatorii "interpreteaza" aceste versete pe baza prejudecatii lor la adresa homosexualilor. Aceeasi lideri conservatori si plini de prejudecati (Falwell, Kennedy, Robertson si altii) interpreteaza la fel de literal si versetele impotriva pacatelor heterosexuale. Daca ei ar opri homosexualitatea din cauza prejudecatilor proprii, de ce, in calitate de heterosexuale, ar condamna si pacatele heterosexuale? Argumentul cade.La fel cade si argumentul cu "interpretarea gresita". Pot exista unele discrepante ce tin de traducere, dar in privinta unor lucruri importante cum este morala sexuala, chiar s-au inselat traducatorii Scripturii de cinci ori la rand, in cele doua Testamente? Si s-au inselat numai in privinta homosexualitatii? (Activistii homosexuali se pare ca nu au nici o problema cu alte versete care condamna pacate cum ar fi adulterul sau abuzul asupra copiilor.) La fel de subtire este si argumentul cu "scoaterea din context". Realitatea este ca in Levitic, Romani, 1 Corinteni si 1 Timotei, homosexualitatea este mentionata in contextul comportamentului sexual si imoral! Contextul este clar - o serie de comportamente sunt interzise; hoosexualitatea est asezata alaturi de adulter, desfranare si idolatrie. Argumentul "cultural" este la fel de subtire. In unele cazuri, un verset poate aparea ca fiind legat de cultura (oprirea parului lung la barbati sau femei care vorbeasc cu sotii lor in biserica.) Dar iarasi - de cinci ori? Cinci pasaje diferite, din cele doua testamente, care au fost scrise in culturi foarte diferite (cea ebraica si cea romana) nu pot fi conditionate cultural. Culturile la care se refera sunt prea diferite.Toate acestea arunca serioase semne de intrebare asupra pretentiei acestor homosexuali "crestini" ca ar respecta Scriptura. E nevoie de o adevarata gimnastica mintala pentru a accepta asemenea argumente inadecvate; cei care nu au anumite motive sa le accepte nu o vor face. Insa cei care au un interes personal fata de "teologia" homosexualilor sunt o categorie aparte. Rastalmaceste Scriptura suficient de mult si o vei face sa spuna tot ceea ce vrei tu. Scriitorul Paul Morris pune aceasta problema atunci cand avertizeaza:Daca as fi un homosexual "crestin", cred ca cel mai mult m-ar tulbura aceasta intrebare: Incerc sa modelez Scriptura dupa inclinatiile mele sau ar trebui sa-mi modelez inclinatiile dupa Scriptura? Relatarile acestor homosexuali "crestini" arata ca a doua varianta este la ordinea zilei. Pastorul Troy Perry scrie ca a decis ca homosexualitatea este acceptabila, si apoi a inceput sa caute in Scriptura argumente pentru a-si sustine opinia. Mel White face trimiterea in cartea sa la unele studii legate de distrugerea Sodomei, dar punctul sau central pare sa nu provina dintr-o studiere serioasa a Scripturii, ci de la un psiholog care l-a incurajat sa-si accepte homosexualitatea si sa-si gaseasca un iubit! Interpreta de muzica religioasa Marsha Stevens (lesbiana recunoscuta) povesteste cum si-a acceptat ea homosexualitatea. dar nu explica cum a ajuns la concluzia ca aceasta este acceptabila din punct de vedere biblic. (Incearca oarecum aceasta, povestind cum s-a rugat intr-o seara pentru o confirmare ca lesbianismul ar fi corect; a doua zi cineva a pronuntat cuvintele "lesbiana credincioasa.") Tinand cont de educatia religioasa a persoanelor mentionate mai sus, e uimitor cat de usor accepta homosexualitatea.Sau nu e. Sf. Ap. Pavel prezice o abandonare a adevarului in favoarea poftelor:Va veni o vreme cand nu vor mai suferi invatatura sanatoasa, ci - dornici sa-si desfateze auzul - isi vor gramadi invatatori dupa poftele lor, isi vor intoarce urechea de la adevar si se vor abate catre basme. (2 Tim. 4:3-4)Sinele deasupra adevarului, omul deasupra lui Dumnezeu - se poate insela astfel un crestin? Pavel se referea la biserica din Galata numind-o "ademenita" (Gal 3:1), iar Iisus ne-a avertizat ca un semn vadit al zilelor de pe urma va fi o crestere a inselatoriei (Mt 24:14). A combate "teologia" homosexualilor inseamna deci a combate un factor de inselare al vremurilor noastre - tendinta de a supune adevarul obiectiv experientelor subiective.Acesta este unul dintre motivele pentru care combatarea nu este suficienta pentru a schimba o inima. Chiar daca cunosti suficient de multe pentru a demonta argumentele activistilor homosexuali, tot nu este suficient pentru a face un homosexual sa se pocaiasca. Inima, impietrita de atata amagire sau razvratire, trebuie sa se inmoaie. Iar aceasta este lucrarea lui Dumnezeu. Partea noastra este sa graim adevarul si sa ne incredem in El ca El il va pune in inimile ascultatorilor.In acest scop, acest material va aborda "teologia" homosexualilor impartindu-i argumentele / afirmatiile in trei categorii: argumente de dreptate sociala, argumente religioase generale si argumente scripturale. Este oferita o scurta descriere a acestor argumente, urmata de un raspuns / o respingere a fiecaruia.Argumente socialeArgumentele care invoca dreptatea sociala sunt eficiente pentru ca suna bine. Ele cer incetarea homofobiei si a insensibilitatii; cine ar spune ca este impotriva acestor deziderate? Dar asa cum intrebarea "Cand ati incetat sa va mai bateti nevasta, domnule Ionescu?" presupune (fara dovezi) ca dl. Ionescu isi batea nevasta, asa si aceste argumente presupun (fara dovezi) ca homosexualii sunt victime si ca Biserica este responsabila de situatia lor.Aceste argumente dau roade in discutiile seculare (talk-show-uri, interviuri, dezbateri universitare) unde e putin probabil ca ascultatorii sa le aprecieze dupa standardele Scripturii. In loc sa discearna care parte are dreptate din punct de vedere teologic, ascultatorii tind sa fie de partea vorbitorului care pare "mai dragut". De obicei, acesta este vorbitorul homosexual care cere legi anti-discriminare sau cluburi pentru adolescentii homosexuali. Persoana care se opune acestor lucruri - de obicei un crestin practicant - nu pare "draguta", indiferent de cat de simpatic(a) este in realitate.Aceasta nu inseamna ca argumentele de dreptate sociala ale activistilor homosexuali nu pot fi combatute; intr-o maniera corespunzatoare si politicoasa, toate ideile nescripturale pot fi combatute in arena seculara. Sf. Apostol Pavel a demonstrat aceasta stand de vorba cu oamenii in Areopag (Fapte 17:22). Cel care da raspunsuri trebuie sa fie insa constient ca, datorita pozitiei adoptate, e posibil sa fie vazut ca "tipul cel rau". Acesta este un motiv in plus pentru care el trebuie sa vorbeasca si clar, si politicos.Argumentul social 1: "Homosexualitatea este innascuta."ARGUMENTUL 1-A: Simon LeVay si hipotalamusulIn 1991 Dr. LeVay, un neurolog din California, a examinat creierul a 41 de cadavre: 19 barbati homosexuali, 16 barbati heterosexuali si 6 femei heterosexuale. Studiul sau s-a concentrat pe un grup de neuroni din structura hipotalamusului, numiti nuclee interstitiale din hipotalamusul anterior, sau INAH3. El a declarat ca aceasta regiune a creierului este mai mare la barbatii heterosexuali decat la cei homosexuali; la fel, el a descoperit ca acea zona este mai mare la barbatii heterosexuali decat la femeile studiate. Din acest motiv el a declarat ca homosexualitatea este innascuta, iar diferentele de marime ale INAH3 si constatarile sale au fost publicate in revista Science din august 1991. Acest studiu este cel mai citat atunci cand lumea afirma ca s-a "dovedit" ca homosexualitatea este innascuta.Raspuns: Acest argument este exagerat si inselator din sase motive.Intai de toate, insusi LeVay a negat, la cativa ani de la realizarea studiului, ca el ar fi demonstrat de fapt ca homosexualitatea este innascuta. Apoi, rezultatele studiului nu corespundeau intre ele. La prima vedere, toti subiectii homosexuali ai lui LeVay aveau INAH3 mai mic decat subiectii heterosexuali; in realitate, trei dintre subiectii homosexuali aveau INAH3 mai mare decat heterosexualii. In plus, trei dintre subiectii heterosexuali aveau INAH3 mai mic decat media pacientilor homosexuali. Astfel, sase dintre cei 35 de subiecti barbati ai lui LeVay (17% din grupul de studiu) au contrazis teoria lui.In al doilea rand, e posibil ca LeVay sa nu fi masurat corespunzator INAH3. Zona respectiva este mai mica decat un fulg de zapada, potrivit cercetatorilor intervievati atunci cand a fost publicat studiul. Colegii sai din comunitatea neurostiintifica nu se pot pune de acord daca INAH3 trebuie masurat dupa marime/volum sau dupa numarul de neuroni.In al treilea rand, nu este clar daca structura creierului afecteaza comportamentul sau daca comportamentul influenteaza structura creierului. Dr. Kenneth Klivington, de la acelasi institut ca LeVay, arata ca neuronii se pot schimba ca raspuns la trairi. "Ai putea afirma ca structura creierului se modifica in timpul vietii, in urma experientelor traite." Cu alte cuvinte, chiar daca exista o diferenta semnificativa la structura creierului intre barbatii heterosexuali si cei homosexuali, nu e clar daca structura creierului a generat homosexualitatea sau daca homosexualitatea le-a afectat structura creierului.La un an dupa publicarea studiului lui LeVay, Dr. Lewis Baxter de la UCLA a obtinut dovezi ca terapia comportamentala poate produce modificari in circuitele cerebrale, intarind ideea ca comportamentul poate si chiar afecteaza. In consecinta, chiar daca exista diferente intre INAH3 al barbatilor homosexuali si cei heterosexuali, este posibil ca marimea redusa la homosexuali sa fi fost generata de comportamentul lor, iar nu comportamentul sa fi fost generat de marimea INAH3.In al patrulea rand, LeVay nu era sigur care subiectii sai fusesera homosexuali si care heterosexuali. Dr. LeVay recunoaste ca acesta este "un minus aparte" al studiului sau. Dispunand doar de dosarele medicale ale subiectilor sai (care nu garantau in nici un fel exactitatea informatiilor privind orientarea sexuala a pacientului), el a presupus ca daca dosarul nu mentioneaza ca pacientul era homosexual, atunci el trebuie sa fi fost heterosexual.Totusi, 6 dintre cei 16 barbati heterosexuali murisera de SIDA, marind astfel sansele ca dosarele lor medicale sa fi fost incomplete. Nestiind sigur care dintre subiectii lui LeVay fusesera heterosexuali si care homosexuali, cat de utile pot fi concluziile lui privind "diferentele" dintre ei?In al cincilea rand, LeVay nu a lucrat cu subiectul intr-o maniera obiectiva. Dr. LeVay, care este homosexual, a declarat pentru Newsweek ca, dupa moartea iubitului sau, s-a hotarat sa gaseasca o cauza genetica a homosexualitatii, in caz contrar urmand sa abandoneze cercetarea stiintifica. Mai mult, el a recunoscut ca a sperat sa schimbe atitudinea publicului fata de homosexualitate, influentand expresiile juridice si religioase asupra subiectului. Aceste declaratii nu ii reduc prestanta ca neurolog. Dar nici nu se poate spune ca cercetarile lui ar fi fost obiective.In al saselea rand, comunitatea stiintifica nu s-a grabit sa accepte studiul lui LeVay. Sunt interesant comentariile altor cercetatori ca rspuns la activitatea lui LeVay. Dr. Richard Nakamura de la Institutul American de Sanatate Mentala a declarat ca e nevoie "de multe eforturi pentru a fi convins ca exista o legatura intre aceasta structura si homosexualitate." Dr. Anne-Fausto Sterling de la Universitatea Brown este mai putin amabila in raspunsul ei:Studentii mei din anul intai cunosc destule pentru a demonta acest studiu.Dr. Rochelle Klinger, psihiatru la Colegiul Medical din Virginia, se indoieste ca vom putea "afla vreodata o anumita cauza a homosexualitatii." Iar Scientific American formuleaza motivul pentru care multi specialisti abordeaza teoria despre INAH3 cu precautie:Studiul lui LeVay trebuie inca validat de studiul unui alt cercetator.ARGUMENTUL 1-B: GemeniiIn 1991, psihologul Michael Bailey de la Northwestern University (un sustinator al drepturilor homosexualilor) si psihiatrul Richard Pillard de la Facultatea de Medicina din Universitatea Boston (care este un homosexual declarat) au comparat seturi de gemeni masculi identici cu seturi de gemeni fraternali (care au legaturile genetice mai putin apropiate). La fiecare set, cel putin un geaman era homosexual. Ei au constatat ca la gemenii identici, 52% erau amandoi homosexuali, spre deosebire de gemenii fraternali, la care numai 22% aveau o orientare homosexuala.Pillard si Bailey au sugerat ca homosexualitatea dubla la gemenii identici ar inseamna ca aceasta este genetica la origine.Raspuns: Acest argument este exagerat si inselator din patru motive.Intai, constatarile lui Pillard si Bailey indica de fapt ca mai este ceva, in afara de gene, care determina homosexualitatea. Daca 48% dintre gemenii identici, care erau foarte inruditi genetic, nu aveau aceeasi orientare sexuala, atunci doar genetica singura NU POATE fi responsabila de homosexualitate. Bailey a recunoscut acest lucru declarand: "Trebuie sa mai fie ceva care sa-i determine pe gemenii diferiti."Apoi, toti gemenii studiati de Pillard si Bailey fusesera crescuti in acelasi camin. Daca seturile de gemeni la care ambii frati erau homosexuali ar fi fost crescuti in camine separate, ar fi fost mai usor sa credem ca genele au jucat un rol in formarea lor sexuala. Dar intrucat ei au crescut cu totii in aceeasi casa, este imposibil de stiut ce efect a avut mediul asupra lor si ce efect, daca a existat vreunul, au avut genele.Dr. Fausto-Sterling a concentrat problema: "Pentru ca acest studiu sa aiba sens, ar trebui sa lucrezi ca gemeni crescuti separat."In al treilea rand, Dr. Pillard si Bailey, asemenea lui LeVay, nu au abordat subiectul obiectiv. Consideratiile lor personale fata de homosexualitate, similare cu cele ale Dr. LeVay, cu siguranta ca nu ii descalifica din punct de vedere strict profesional. Insa aceste consideratii trebuie cel putin luate in considerare. Pillard a afimat: "O componenta genetica a orientarii sexuale ar declara 'Acest lucru nu este o greseala,'" iar el si Bailey au declarat ca sperau ca munca lor "sa stinga afirmatiile homofobe."In al patrulea rand, un studiu ulterior pe gemeni a produs rezultate diferite de cele ale lui Pillard si Bailey. In martie 1992, Revista Britanica de Psihiatrie a publicat un raport asupra homosexualilor care sunt gemeni (atat fraternali cat si identici) si a constatat ca numai 20% dintre gemenii homosexuali aveau un geaman homosexual si el, facandu-i pe cercetatori sa traga concluzia ca "factorii genetici constituie o explicatie insuficienta a formarii orientarii sexuale." Nu doar ca munca lui Pillard si Bailey nu a fost validata, dar un studiu similar a produs rezultate complet diferite.ARGUMENTUL 1-C: GeneleIn 1993, Dr. Dean Hamer de la Institutul National al Cancerului a studiat 40 de perechi de frati homosexuali neidentici si a afirmat cp 33 dintre perechi mostenisera aceeasi markeri genetici X, indicand astfel o cauza genetica a homosexualitatii.Raspunsul 1: Acest argument este exagerat si inselator din doua motive.Intai, asemenea studiului lui LeVay, rezultatele lui Hamer nu au fost confirmate inca. Din nou, trebuie mentionat ca lipsa validarii nu inseamna ca studiul nu este valabil; inseamna ca concluziile studiului nu au fost confirmate de alte cercetari.In al doilea rand, un studiu similar si ulterior a contrazis concluziile lui Hamer. George Ebers de la University of Western Ontario a examinat 52 de perechi de frati homosexuali si "nu a gasit nici o dovada a vreunei legaturi dintre homosexualitate si markerii cromozomului X sau alti markeri."De asemenea, Ebers impreuna cu un asociat a studiat 400 de familii cu unul sau mai multi barbati homosexuali si "nu a gasit nici o dovada a transmiterii de tip X intre mama si fiu, afirmata de Hamer." Din nou, asemenea lucrarii anterioare a lui Pillard si Bailey, un studiu similar ulterior a produs rezultate vadit diferite de cele ale lui Hamer.Raspunsul 2: Acest argument, asemenea celor bazate pe lucrarile lui LeVay, Pillard si Bailey, este ilogic in sensul ca presupune ca innascut inseamna normal sau acceptabil moral. Aceasta prezumtie este eronata, din trei motive:Intai, "innascut" si "normal" nu sunt neaparat identice ca sens. Chiar daca se va dovedi vreodata ca homosexualitatea este innascuta, innascut nu inseamna neaparat normal. Orice numar de defecte sau handicapuri, de exemplu, pot fi innascute, dar nu le putem numi normale doar din acest motiv. De ce ar trebui sa numim homosexualitatea ca fiind normala, doar pentru ca este innascuta?In al doilea rand, tendintele innascute catre anumite comportamente (ca homosexualitatea) nu fac ca acele comportamente sa fie morale. Studiile din ultimii 15 ani indica o varietate de comportamente care isi au radacinile in genetica sau biologie. In 1983 fostul Director al Consiliului National pentru Alcoolism a raportat un numar de evenimente chimice care pot genera alcoolismul; in 1991, Centrul Medical City of Hope a identificat o anumita gena prezenta la 77% dintre pacientii alcoolici. Obezitatea si comportamentul violent se considera azi ca sunt influentate genetic; chiar infidelitatea, potrivit unui studiu publicat in Time se pare ca tine de gene!Sigur, nu vom spune ca obezitatea, violenta, alcoolismul si adulterul sunt legitime pentru ca sunt mostenite. La fel stau lucrurile si cu homosexualitatea. Innascuta sau dobandita, ea este, asemenea relatiilor sexuale in afara casatoriei, imorala. Iar un comportament imoral nu poate fi legitimizat printr-un botez rapid in baia genelor.In al treilea rand, noi suntem cazuti, nascuti in pacat. Scriptura ne invata ca mostenim pacatul care ne afecteaza fizic si spiritual (Ps 51:5; Rom 5:12). Spiritual, suntem nascuti morti (In 3:5-6) iar fizic, imperfecti (1 Cor 15:1-54). Nu putem presupune deci, pentru ca ceva este innascut, ca este lasat de la Dumnezeu. Exista aspecte mentale, psihologice, fizice si sexuale ale fiintei noastre pe care Dumnezeu nu a dorit sa le avem. Pe scurt, "innascut" nu inseamna "aprobat de Dumnezeu."Raspunsul 3: Comunitatea stiintifica nu este deloc convinsa ca "homosexualitatea este innascuta".Unii cercetatori, potrivit Chronicle of Higher Education, afirma de fapt ca teoriile cu "homosexualitatea innascuta" sunt "nefondate si periculoase din punct de vedere politic". Dr. William Byne de la Columbia University numeste acele "dovezile" ca "neconcludente" si le compara cu "incercarea de a aduna o suta de zero pentru a obtine 1." Dr. Fausto-Sterling afirma ca studiile si dezbaterile conexe nu sunt legate de biologie, ci de politica, iar profesorul John D'Emilio de la University of North Carolina, desi este dispus sa analizeze posibilitatea unei "homosexualitati innascute", afirma ca exista "prea multe altele pe care nu le-am explorat."Argumentul social 2: "Homosexualitatea nu se poate schimba.""Orientarea sexuala pur si simplu nu se poate schimba," afirma increzator un psihiatru homosexual, avertizand ca "pot aparea grave consecinte emotionale si sociale daca se incearca trecerea de la homosexualitate la heterosexualitate." Acest argument se inspira din stiintele sociale; Scriptura insa nu sprijina asemenea afirmatii. Sf. Ap. Pavel face o observatie contrara, afirmand ca homosexualii se pot schimba, atunci cand spune:Nu stiti, oare, ca nedreptii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu? Nu va amagiti: Nici desfranatii, nici inchinatorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomitii, nici hotii, nici lacomii, nici betivii, nici batjocoritorii, nici rapitorii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu. Asa erati unii dintre voi. Dar v-ati spalat, v-ati sfintit, v-ati indreptat in numele Domnului Iisus Hristos si in Duhul Dumnezeului nostru. (1 Cor 6: 9-11)Argumentul "Am incercat sa ma schimb, dar n-am putut" este destul de la moda printre homosexualii care si-au acceptat orientarea si insista ca si altii sa faca la fel.Raspunsul 1: Argumentul "neschimbabil" este inselator. In timp ce multe autoritati de sanatate mintala cred ca homosexualitatea nu se poate schimba, multe altele cred ca ea se poate schimba. In 1970, Institutul Kinsey a raportat ca 84% dintre homosexualii studiati isi schimbasera orientarea sexuala cel putin o data; 32% dintre ei raportasera o a doua schimbare, iar 13% raportasera cinci schimbari, de-a lungul vietii, in privinta orientarii lor sexuale!Directorul Centrului pentru Instruire Psihanalitica din New York, constient ca pot avea loc asemenea schimbari, a comentat "falsele informatii raspandite de anumite cercuri ca homosexualitatea nu se poate trata" spunand ca "astfel au fost afectati mii de oameni."Dr. Irvine Bieber a concluzionat (dupa tratarea a peste 100 de homosexuali) ca "o conversie heterosexuala este o posibilitate pentru toti homosexualii care sunt puternic motivati sa se schimbe."Cercetatorii Masters si Johnson in domeniul sexual (care cu greu pot fi numiti sustinatori ai opiniei traditionale!) au declarat ca ideea ca "homosexualitatea nu se poate schimba" este "cu siguranta deschisa criticilor." Dr. Wood si Dietrich, scriind despre eficienta tratamentului pentru homosexualitate, au confirmat ca "toate studiile care au incercat conversia de la homosexualitate la heterosexualitate au avut un succes semnificativ." Noul Raport al Institutului Kinsey explica ca oamenii "nu isi pastreaza neaparat aceeasi orientare sexuala de-a lungul vietii," explicand apoi ca "programele care ii ajuta pe homosexuali sa se schimbe raporteaza diferite rate ale succesului."Nimeni insa nu o spune mai bine ca Stanton Jones, catedra de Psihologie de la Colegiul Wheaton:Cine spune ca nu exista speranta (pentru o schimbare) este ori ignorant, ori mincinos. Orice studiu asupra schimbarii a indicat o anumita rata a succesului, iar persoanele care marturisesc o schimbare cu ajutorul lui Dumnezeu sunt cu miile.Raspunsul 2: Acest argument este ilogic in sensul ca presupune ca daca o stare nu se poate schimba, atunci e binevenita. Si presupunem ca s-ar dovedi ca homosexualitatea, ca stare, este neschimbabila - ca nici rugaciiunile, nici consilierea si nici un efort de nici un fel nu l-ar putea face pe un homosexual sa fie atras de femei. Si? Ar trebui atunci sa ne schimbam parerea ca comportamentul homosexual este un pacat? Deloc. Nu exista nici un loc in Scriptura, cu referire la un pacat, care sa spuna: "Nu vei face cutare sau cutare lucru!" ("Exceptand, desigur, daca ai incercat din greu, te-ai rugat si ai apelat la consiliere, si ai gasit ca nu puteai sa te opresti din acel lucru. Daca asa stau lucrurile, atunci acel lucru nu mai e pacat. Este innascut, un dar imuabil si poti sa-l practici!")Ghimpele Sfantului Apostol Pavel, indiferent ce o fi fost, era neschimbabil; in ciuda rugaciunilor sale de mantuire, Dumnezeu a dorit ca ghimpele sa ramana. Dar cu siguranta nu era ceva dorit (2 Cor 12:7-9). Alte situatii