9616

SUV-ul placat cu aur care costă cel puțin 1 milion de euro. Cum arată bolidul complet blindat, cu geamuri anti-glonț

Cel mai scump SUV din lume costa cel putin un milion de euro.

Dar, in functie de dotari, pretul poate creste cu zeci sau chiar sute de mii de euro. Masina, proiectata de un designer leton, este un "monstru" pe 4 roti, cu blindaj complet si geamuri anti-glont.

Mai mult, dupa preferinte, poate fi placata cu aur sau argint. Cand o masina de lux "obisnuita" nu mai e de ajuns, puteti incerca un SUV blindat, masiv, care poate atinge 312 kilometri pe ora, propulsat de un motor special de 6 litri. Automobilul poate fi placat cu aur sau argint, iar finisajele interioare sunt din piele exotica.

Cui ii este destinat bolidul?

Leonard Iankelovici, fondatorul companiei auto: "Sunt sute de oameni care chiar au o singura mare dilema, ce sa faca cu banii. Exista zeci de masini sport, Lamborghini, Ferrari, Bugatti. Nimeni nu face masini ca acestea, cu totul speciale."

Compania fondata de Leonard Iankelovici are sediul in Riga, Letonia. Continua traditia unei fabrici care facea vagoane de lux, in secolul al 19-lea, si a trecut la productia de masini in primii ani ai secolului 20.

Leonard Iankelovici, fondatorul companiei auto: "Bunicul meu a fost actionar la aceste uzine, acum mai bine de 100 de ani. Eu duc mai departe traditia uneia dintre cele mai vechi marci auto."

Avand pregatire de inginer, Iankelovici a strans avere modificand masini obisnuite dupa dorintele clientilor. Apoi, ambitiile lui au sporit. S-a apucat sa faca vehicule exclusiviste, modelate dupa capriciile celor putred de bogati.

Principala lor preocupare? Protectia!

Leonard Iankelovici, fondatorul companiei auto: "Blindajul acopera absolut toate partile exterioare, chiar si radiatorul. Pentru ca masina e atat de scumpa, avem posibilitatea sa folosim cel mai scumpe si mai avansate materiale."

Letonul nu vinde foarte multe masini, si nici nu obtine un profit spectaculos. Dar, spune el, face ceea ce ii place si a gasit "nisa" unde nu constructorii traditionali de masini de lux nu ii fac concurenta, cel putin deocamdata.

sursa

1