Prima companie care va ”angaja” o mie de roboței în calitate de vânzători
Compania ”Nestle” va ”angaja” o mie de roboți umanoizi ca vânzători de produse de cafeterie în magazinele de electronice din Japonia, devenind, astfel, prima corporație client al conglomeratului tehnic SoftBank Corp, cea care a lansat roboții de acest tip pe piață, în luna iunie a acestui an.
Roboţii, de înălţime medie, au fost concepuţi de o companie franceză şi produşi în Taiwan, iar SoftBank i-a mediatizat ca fiind capabili să înveţe şi să redea emoţii umane, capabili să se comporte ca nişte companioni sau chiar ghizi. Comanda iniţială de roboţi pentru Nestle este de 20 de bucăţi, toate cu acelaşi nume – Pepper. Ei îşi vor intra în rol în luna decembrie a acestui an: vor interacţiona cu clienţii magazinelor de electronice, pentru a promova şi vinde cafetierele Nestle, scrie TOTB.
Până la sfârşitul anului viitor, planurile companiei sunt de a avea o mie de astfel de roboţi care să lucreze pentru ea, în o mie de magazine. “Sperăm ca acest nou tip de serviciu să prindă la nivel global”, a spus Kohzoh Takaoka, preşedintele Nestle Japonia. Compania nu a specificat cât anume va plăti pentru roboţii Pepper; dar SoftBank declarase, în luna iunie, că preţul de retail pentru un astfel de robot ar fi de 1.830 de dolari. Roboţii de acest tip lucrează, deja, în peste 70 de magazine de telefonie mobilă deţinute de SoftBank în Japonia. Slujba lor este să întâmpine clienţii.
sursa