Lovitura DURA pentru supermarketuri. Gigantul german Metro vrea sa deschida 300 de magazine de cartier in Moldova
Metro Cash & Carry, cel mai mare jucător pe piaţa en-gros din ţara noastră, a lansat franciza Odido pentru magazinele tradiţionale de cartier. Decizia ar putea afecta afacerile reţelelor de supermarketuri.
După ce anul trecut nu a reuşit să obţină drepturi exclusive în comerţul angro din Republica Moldova, cel mai mare jucător din comerţ, a venit cu un program de franciză pentru magazinele din comerţul tradiţional, atacând astfel o piaţă pe care activează mii de jucători, cu afaceri anuale de circa 40 miliarde de lei.
Programul prevede transformarea magazinelor de cartier, afectate de concurenta supermaketurilor, într-o afacere de succes, Metro Moldova oferind băcăniilor consultanţa necesară, suportul logistic dar şi posibilitatea de a-şi dezvolta afacerea în cadrul unui brand internaţional de succes.
La momentul actual, reţeaua Odido în Moldova cuprinde 14 magazine, iar în perspectivă Metro intenţionează să o extindă la 300 de magazine. Curios este că modelul Odido a fost preluat din Polonia, în timp ce în România reţeaua de magazine de cartier a grupului Metro s-a dezvoltat sub brandul La Doi Paşi.