870

PROFESII URBANE: “Drumurile din sectorul Botanica al capitalei ii fac pe soferii de troleibuze sa INJURE”


In fiecare zi mergem la munca fie cu maxi-taxi fie cu troleibuzul. Ne amintim cu totii in anii de studentie cum ne deplasam cu abonamentul prin acest mijloc de transport zi de zi. Doar ca niciodata nu ne-am gindit cine sta in cabina acestui transport, cuma arata persoana si care sunt prioritatile lui de viata. Reporterul Actualitati.md a reusit sa i-a un interviu de la soferul parcului de trolebuze nr 1 din capitala, domnul Alexandru Sergiu.
 
- De cit timp lucrati ca sofer de troleibuz?
 
Pot sa va zic ca am deja o practica de 17 ani aproape, m-am angajat ca sofer din anul 1997, pe atunci nu era asa aglomeratie in capitala si nici atitea oameni ingimfati.
 
Apropo de oameni, ce va deranjeaza la pasagerii moldoveni?
 
Problema oamenilor a fost inca de cind s-a nascut omul, ca asa e el mai problematic din fire. Niciodata nu am inteles pasagerii care stau pe scaune tot drumul iar cind se snunta oprirea la statie el isi aminteste ca trebuie sa coboare tocmai cind deja se inched usile. Stiu ca cel mai bine e sa te pregatesti din timp pentru a iesi, dar sa nu stai ca o cucoana care asteapta sa fie rugata.
 
Probabil in toti acesti ani a-ti avut parte de cazuri mai amuzante care vi s-au intiparit in memorie, va amintiti unul?
 
Cazuri au fost si sunt in fiecare zi, asta nu e o noutate, imi amintesc odata s-a urcat in troleibuz un domn care era ametit de-a binelea, mirosea a alcool si a adormit pe scaun. Pe tot parcursul drumului acesta dormea ca la maica-sa pe cuptor. Ba se invirtea intruna ba intindea picioarele pe geam, ba le intindea peste oameni, amuzant a fost ca el nici nu simtea ce teatru arata oamenilor.
 
Cum va par drumurile din Chisinau? Sau cit de des injurati?
 
Eh! drumurile, pe unde mai bune pe unde mai rele, dar pot sa zic ca sunt mai mult rele decit bune, mai ales sectorul Botanica al capitalei, acolo nu pierzi doar nervi dar sit imp. Si in genere nustiu cu ce se ocupa cei de sus daca simplu nu pot asfalta un drum ca sa fie trainic pe mai multi ani.
 
Parcul nr 1 de cite troleibuze dispune si ce vechime au acestea?
 
Aici avem 40 de unitati de troleibuze vechi si noi. Cele mai vechi au peste 20 ani si se defecteaza destul de des asa incit uneori e nevoe de timp pentru a le asambla sau a le schimba piesele, insa asta e munca noastra ce putem face?
 
Daca ar fi sa va intoarceti in timp ce profesie v-ati alege?
 
Director de firma. Ar fi bine sa stau acasa toata ziua si cineva sa vina sa-mi aduca bani, insa asa ceva nu exista, mai aproape de adevara sau realitate ar fi directorul parcului de troleibuze. Nu m-as da la o parte…
 
Cu ce se maninca aceasta profesie?
 
Cu multa rabdare si atentie. Nu fiecaruia ii este dat sa fie sofer de troliebuz. Eu am o vechime in munca care nici acuma nu-mi permite tare sa stau linistit atunci cind sunt la volan. Te trezesti dimineata si vii seara tirzi acasa, oboist cu multa galagie care inca iti mai suna in cap.
 
Toti vorbesc ca soferii de troleibuze au salariu mare, sa fie oare asa?
 
Nu pot sa zic ca salariul meu este mare dar nici mic. In jur de 6 mii lei pentru 15 zile lucrate in luna. E un salariu normal socot eu.
 
Care este partea pozitiva si negative a acestei profesii?
 
As incepe cu partea negativa sa va zic. Cel mai rau e atunci cind se strica troleibuzul, urasc asta, iar ele se strica cam des, majoritatea sunt vechi de asta si se strica, pasagerii galagiosi si mereu nemultumiti, iar partea pozitiva ramine a fi intelegerea din partea colegilor a sefilor, nu prea ne certam si asta ma bucura.
 
Va multumim pentru interviu.
 
Interviu realizat de Țanga Diana


0