Demararea digitizării actelor de stare civilă

Directorul SSC, Lucia Ciobanu a menționat că, fondul de arhivă al SSC este un patrimoniu național valoros care păstrează acte începând cu anul 1911. Și dat fiind faptul că, serviciile SSC au început a fi suprasolicitate în ultimii 20 de ani, trecerea de la “răsfoire manuală” la acte ce pot fi accesate electronic va facilita esențial calitatea și cost-eficiența serviciilor oferite cetățenilor.
La rândul său, Directorul Centrului de Guvernare Electronică, Stela Mocanu a specificat că, Proiectul este finanțat din contul unui credit în valoare de 20 mln USD acordat Guvernului RM de către Banca Mondială, și se încadrează în pachetul de inițiative lansate de Guvern în domeniul E-guvernării în scopul modernizării mai multor servicii publice.
Proiectul „Digitizarea fondului de arhivă a actelor de stare civilă” va fi implementat în R. Moldova pe parcursul a 2 ani cu suportul unei companii din Estonia. Timp în care va avea loc digitizarea a 4 mln de acte de stare civilă din totalul de 20 mln., dezvoltarea unui sistem de gestiune a actelor de stare civilă și instruirea a aproximativ 400 de utilizatori și administratori de sistem. Beneficiarii proiectului sunt personalul angajat în cadrul sistemului SSC (direcți) și cetățenii care interacţionează cu SSC şi cu Oficiile de stare civilă în calitate de utilizatori ai informaţiilor şi serviciilor furnizate de acestea (indirecți).

Obiectivul central al proiectului constă în creşterea eficacităţii organizaţionale a SSC prin implementarea de aplicaţii informatice moderne în sprijinul gestionării documentelor și deservirii cetățenilor R. Moldova. În curând, cetațenilor le vor fi oferite servicii electronice pentru comanda actelor de stare civilă cu posibilitatea achitării online. De asemenea va fi eficientizată comunicarea în timp real și creşterea colaborării în cadrul instituţiilor, cu o disponibilitate a sistemului 24/7. Controlul informaţiei va fi îmbunătățit prin sporirea securității informaţiilor confidenţiale și urmărirea permanentă a stării în care se află documentele. În perspectivă, Serviciul de Stare Civilă va continua digitizarea întregului fond de arhivă.