(doc) Contractul SCANDALOS pentru renovarea „trenului european” si detalii despre SPALARE de BANI la ministerul lui Salaru
Contractul semnat între compania S.C “Remark S.A.” din Paşcani, România şi ÎS “Calea Ferată din Moldova” privind modernizarea trenului european a devenit subiect de dispută în ţara noastră.
După ce socialiştii au declarat că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor are motive serioase să ascundă acest contract, deoarece acesta ar conţine mai multe acte de corupţie, redacţia Actualităţi.md a reuşit să intre în posesia documentului.
Printre cele mai dubioase puncte contractuale se numără obligaţiunea asumată de „Calea Ferată” de a repara încă 5 trenuri timp de un an, care formează în mod automat datorii în sumă de 12 mln. euro, iar în caz de nerespectare a acestor condiţii, întreprinderea este impusă să achite penalităţi de 1 mln. euro.
Documentele ataşate confirmă şi faptul că a scăzut volumul mărfurilor exportate, a fost dublată taxa pentru folosirea drumurilor, milioane de euro au fost folosite pentru reparaţia unor tronsoane de drum, starea cărora a devenit mai proastă decît înainte de lucrări. Se reţine deja cu circa 3 luni achitarea salariilor lucrătorii din companiile de construcţie a drumurilor.
La ÎS „Calea Ferată din Modlova” cu sutele sînt eliberaţi angajaţii, se vinde patrimoniul întreprinderii: doar în perioada de activitate a ministrului Şalaru au fost vîndute 223 vagoane de transportare a mărfurilor, locomotive diesel-electrice şi platforme universale la suma totală de 98,3 mln. lei.
CONTRACT
În ataşamente, puteţi vedea şi analiza Centrului Naţional Anticorupţie care confirmă toate cele incriminate mai sus