1962

Akord nu a ajuns în finala Eurovision. Băieţii au întârziat la audierea live!


Formaţia Akord, a cărei piesă, potrivit mediaforest.md, este cea mai difuzată la posturile radio, nu a ajuns în finala Eurovision. În presă circula zvonul precum că Igoraşii de la Akord au întârziat la audierea live, iar membrii juriului i-au descalificat din concurs. Contactat de “apropo”, Vitalie Cojocaru, directorul Comitetului de Organizare a Eurovision-ului în Republica Moldova, ne-a declarat că trupa Akord nu a fost descalificată, ci nu a acumulat numărul total de voturi pentru a ajunge în finala Eurovision.
 
“Pentru a facilita procesul de audieri a fost organizat un orar şi este adevărat că Akord a ieşit din grilă.  Din această cauză, după ce s-au prezentat la studio, au fost deplasaţi pentru a fi audiaţi la final. Totuşi, nu motivul întârzierii a fost faptul că nu s-au calificat, din păcate formaţia a acumulat mai puţine puncte pentru a fi printre primii 20. Cu toate acestea există votarea on-line care poate readuce în concurs trupa Akord. Reamintesc că mecanismul de votare va fi implementat pe site-ul www.trm.md în perioada 1-12 februarie, iar învingătorul va fi anunţat pe 13 februarie”, spune Vitalie Cojocaru.
 
Din toate piesele care s-au înscris anul acesta la Eurovision, melodia băieţilor de la Akord, „Live the show”, a fost cea mai mediatizată. Acest lucru l-a arătat o monitorizare efectuată de către proiectul Real Time Monitoring ESC 2012. În topul radiodifuzorilor care promovează acest concurs este postul de radio Hit FM. Monitorizarea s-a făcut în perioada 16 – 24 ianuarie şi a inclus 27 de posturi radio şi 18 posturi de televiziune. Băieţii de la Akord au avut pe parcursul a 8 zile de monitorizare 261 de apariţii la radio şi TV. Trupa SunStroke Project şi Olia Tira s-ar fi clasat pe locul secund în clasament, dacă nu ar fi fost excluşi din concurs din cauza lipsei de originalitate În top se mai evideţiază Adrian Ursu şi Alexandru Manciu. Pe locurile de mijloc ale topului se regăsesc Nelly Ciobanu, Pasha Parfeni şi El Radu, care au câte 19, 12 şi, respectiv 11 apariţii.
 
Opt participanţi au avut în această perioadă câte o singură apariţie. Alexandru Popovici, directorul Companiei MediaForest Moldova, care sa iniţiat proiectul, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă că intensitatea difuzării pieselor la posturile radio şi TV influenţează în mai mare măsură clasamentele finale ale concursului. „Publicul alege de obicei piesa care are o prestaţie mai bună sau care este în top la radio şi la TV, a menţionat Alexandru Popovici”, citat de Info-Prim Neo.

„apropo” a încercat de mai multe ori să ia legătura cu Igoraşii de la Akord pentru a afla părerea artiştilor despre faptul că nu au ajuns în finala Eurovision, dar în zadar, telefoanele artiştilor sunt decone
 
apropo
0