Grand Hall se redeschide în toamnă, Sun City - peste un an
În 2012, pe piaţa moldovenească de fashion retail vor intra 9 branduri noi
• În ultimii 3 ani s-a dublat numărul brandurilor străine de pe piaţa de fashion retail.
• Din 2012 în centrele comerciale din Chişinău vor intra brandurile Diva, Dino Bigioni, Preciosa, Kira Plastinina, Ciolla, Romano Botta, Santana, David Corral şi The Body Shop.
• În 2008, în jur de 25 de branduri străine puteau fi găsite în centrele comerciale şi magazinele din capitală.
Într-o piaţă bazată pe consum cum este şi cea din Republica Moldova lucrurile se mişcă, în ciuda efectelor nefaste lăsate de criza recentă, în paşi alerţi. Mai mult, astăzi consumatorul a devenit mai exigent şi nu se mulţumeşte cu oferte sărace. Cei care reuşesc să-i studieze sau să-i ghicească dorinţele au doar de câştigat.
Până la sfârşitul anului la Chişinău vom avea un nou centru comercial de dimensiuni mari
Reconstrucţia centrului comercial „Grand Hall” din Chişinău este în plină desfăşurare, pentru că, după cum afirmă preşedintele Holdingului Elita 5, Alexandr Pincevschi, nu mai corespunde cerinţelor internaţionale în domeniu. El a menţionat că reconstrucţia va fi de clasa premium, în timp ce preţurile mărfurilor comerciale vor fi de clasa mediu.
Până în prezent cifra de afaceri a agenţilor economici care închiriau spaţii comerciale la „Grand Hall” a fost de până la 69 mil. dolari. Proprietarii centrului comercial speră că după reconstrucţie, ea va ajunge până la 100 mil. euro.
Investiţia totală pentru reconstrucţia centrului comercial se ridică la 7 mil. euro, iar proprietarii intenţionează să-şi recupereze investiţiile în termen de 5 ani.
În prezent în reconstrucţie se află şi centrul comercial „Sun City”, care va fi redeschis cu o nouă imagine şi un spaţiu comercial mai generos în luna mai, 2012.
Brand-uri noi în 2012
Compania „Retail Group” România, specializată în planificarea şi comercializarea centrelor comerciale şi mall-urilor se ocupă de conceptul de reconstrucţie al noului centru comercial „Grand Hall”. „Compania românească va aduce 9 brand-uri noi pe piaţa din Republica Moldova, branduri cunoscute în lume şi aşteptate de consumatorul din Republica Moldova. Gama de produse se orientează spre un consumator cu venituri medii, întrucât piaţa moldoveanescă nu este încă capabilă să asimileze produsele hi-cost”, menţionează Eugenia Luca, directorul comercial al „Grand Hall”.
Reconstrucţiile au început în ianuarie curent şi vor fi finisate în octombrie 2011. Deschiderea oficială a noului centru comercial este planificată pentru decembrie 2011.
Brand-urile autohtone sunt în minoritate
În centrele comerciale de mari dimensiuni din Chişinău brand-urile autohtone pot fi numărate pe degete. „Nu ne putem baza pe brand-urile autohtone. După cum ştim ele sunt aproape inexistente. Vom avea cinci sau şase magazine în care vor putea fi găsite brand-uri de haine şi încălţăminte locale. În general, mizăm pe brand-urile recunoscute din străinătate”, precizează Olga Gutium, PR&Marketing Manager al centrului commercial “Grand Hall”.
Investiţii de milioane în centrele comerciale
Compania românească „Ancor Group” în 2008 a investit 50 mil. euro în primul mall din ţară, „MallDova”, aducând noi branduri pe piaţa din Chişinău. Printre acestea se numără: Debenhams, Rock & Roll Bowling, Diverta, Forever 18, Koton, Lacoste, Pennyblack, Irina Schrotter, Fox, Samsonite, Mothercare, Olsen, Sacoor Brothers, Polo Garage, House of Art, Kenvelo, Otter, Bigotti, Swarovski, BSB, Nara Camicie, Calvin Klein, Pepe Jeans, Little Big, Swatch, etc.
În 2008, în jur de 25 de branduri străine, apreciate şi recunoscute puteau fi găsite în magazine de brand poziţionate strategic în centrul capitalei şi în cinci centre comerciale: Jumbo (2005), Baby Hall (2005), Elat (1999), Grand Hall (2000), Sun City (2002), şi Gemenii (2003). După deschiderea centrelor comerciale de mari dimensiuni „MallDova” şi „Megapolis” numărul brand-urilor străine pe piaţa de retail de fashion s-a dublat.
Se mizează pe puterea de cumpărare a celor peste 700 mii de locuitori ai Chişinăului
Dat fiind faptul că salariu mediu în Republica Moldova nu depăşeşte 2,9 mii lei, iar puterea de cumpărare este relativ mică, managerii de brand se orientează pe game de produse law-cost sau medium-cost.
Există studii care arată că în mediul urban, în ţări ca România sau Bulgaria, unul din trei orăşeni îşi petrec săptămânal câteva ore la mall. Bătălia pentru fiecare consumator este destul de aprigă, iar piaţa de retail de fashion din Republica Moldova are tendinţa să se orientează spre un consumator cu un venit mediu spre înalt.
eco.md