898

Paradoxuri moldoveneşti. Automobilele din „cea mai săracă ţară a Europei”


29 Martie 2011  
Ne vine sau nu ne vine a crede, însă pe drumurile din R. Moldova circulă un număr atât de mare de automobile de lux, încât europenii care ne vizitează rămân deseori cu gurile căscate a mirare. Dar este greu să ne imaginăm cum ar arăta feţele lor atunci când li s-ar spune că un student de la Universitatea de Medicină are hobby-ul de a-şi schimba odată la doi ani maşina de lux.
 

Care sunt cele mai scumpe automobile cumpărate de moldoveni în 2011 şi la ce preţ ajung ele? Discutând cu mai mulţi şoferi şi dealeri, aflăm că cel mai râvnit automobil în Moldova este Mercedes-ul. Cel mai scump Mercedes procurat în 2011 la noi a fost modelul S Klas, al cărui preţ atinge suma de 150.000 euro. „Elita Moldovei, de cele mai dese ori, alege Mercedes pentru stilul clasic şi confort. Dar nu numai elita. Cunosc persoane care preferă să locuiască cu chirie, dar să nu renunţe la ideea de a-şi cumpăra una dintre cele mai scumpe maşini”, remarcă Oleg Datso, manager de vânzări la unul din saloanele specializate.
 
Locul doi la categoria cea mai scumpă maşină din Moldova îi revine mărcii Lexus care, în ultimii doi ani, se bucură de un succes tot mai mare, ne spune managerul de vânzări de la un alt salon auto, Eduard Pleşca. În acest an, el a vândut unul dintre cele mai scumpe modele - Lexus LX 570 - contra sumei de 127.000 euro.
 
Pe a treia poziţie sunt clasate BMV-urile. Câţiva moldoveni au achiziţionat deja Seria 7 la un preţ de 107.000 euro pentru un exemplar.

Acestea ar fi mărcile tari, cele mai visate de moldoveni, dar statistica nu se opreşte aici. Mai rar, dar în garajele conaţionalilor noştri au intrat în 2011 şi Rols Roys, Bentley, Porshe Cayenne şi Range Rover, care ating „modesta” sumă de 250.000 euro pentru o maşină.

Preţurile şi statutul proprietarului
 
La volanul automobilelor de lux cel mai des întâlnim tineri cu vârsta cuprinsă între 22 şi 29 ani, inclusiv studenţi ai căror părinţi sunt oameni de afaceri sau muncesc din greu peste hotare. De la studenţii Universităţii de Medicină am aflat că un coleg de-al lor preferă să-şi schimbe maşina de lux la fiecare doi ani.
 
Chiar dacă le mai pică un client barosan, saloanele auto, care sunt din ce în ce mai multe, nu prea sunt satisfăcute de vânzări. „În anul curent comercializăm maximum trei maşini de lux pe lună”, mărturiseşte Oleg Datso. Pe de altă parte, automobiliştii spun că n-au suficientă încredere în produsele puse în vânzare şi că sortimentul nu e destul de variat.

http://www.timpul.md/articol/paradoxuri-moldovenesti--automobilele-din-cea-mai-saraca-tara-a-europei-22005.html

0