Autoritățile nu știu când va fi gata traseul Orhei-Rezina
Traseul Orhei-Rezina, care este cel mai avariat drum naţional din Republica Moldova, este construit de o firmă intrată în datorii, iar autoritățile nu cunoasc când va fi dat în exploatare.
Declarații în acest sens au fost făcute de Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Anatol Șalaru. „Guvernul și-a onorat toate plățile, însă firma nu poate continua lucrările deoarece toți acești bani i-a dat pe datorii. Nniciunul din furnizori nu-i livrează nici piatră, nici ciment, fără plată în avans”, a spus Șalaru.
Deși anterior, autoritățile au anunțat că lucrările pe sectorul de traseu cu lungime de 25 kilometri urmează să fie finisate până în septembrie 2010, ministrul nu putut să spună câți kilometri de drum au fost renovate până în prezent, dar nici când vor fi finisate toate lucrările. Ulterior se estima ca până în 2011, să fie finisată reabilitarea întregului traseu Orhei-Rezina, cu o distanţă de 46 km.
„După estimările noastre ei rămân în urmă cu 40-50 milioane de lei. Nu cred că vor putea asimila mai mult de 100 de milioane de lei. Ei zic că vor duce la bun sfârșit lucrul, dar după calendar, au rămas în urmă”, a spus ministrul, precizând însă că nu poate să spună cu cât timp firma respectivă întârzie lucrările.
Anatol Șalaru a menționat că guvernul este obligat prin instanță se respecte contractul semnat cu această firmă încă în 2007, prin care aceasta a câștigat dreptul de a face lucrări.
În acest an, pentru reconstrucţia a 25 de kilometri de drum de pe traseul Orhei – Rezina de la bugetul de stat au fost alocate 134 milioane de lei. Totodată, întreprinderea Lafarge a acordat un ajutor de 2,4 milioane de euro sub formă de ciment.
Sursa: JURNAL.MD