Dupa podul de flori, vine podul cu investitori
"Am stabilit ca este un lucru extrem de important pentru relatia Republicii Moldova cu Romania, dar si cu UE este conectarea infrastructurilor noastre - cea energetica, de transport de gaze si cea feroviara", a spus seful statului roman, Traian Basescu, in timpul vizitei de la Chi?inau, citat de Ziarul Financiar.El a enumerat principalele proiecte care vor fi derulate de cele doua tari. "Primul, care speram sa devina functional pana la sfarsitul lui 2010, este linia electrica de 110 KW Falciu-Gotesti. Va informez ca pe teritoriul Romaniei lucrarea este terminata - 28,3 kilometri. Am inteles de la Guvernul R.Moldova ca in cursul acestui an vor termina lucrarile si pe teritoriul R.Moldova, iar costurile de conectare ni le asumam noi, in asa fel incat sistemul energetic sa fie cuplat cu sistemul energetic al Romaniei si al UE", a explicat presedintele Basescu.El a spus ca o alta linie electrica de 400 KW care va porni de la Suceava este in stadiul de "aviz de mediu", iar Romania isi asuma responsabilitatea sa gaseasca 30 mil. euro din fonduri europene pentru finantarea proiectului."De asemenea, tot in cadrul politicii de vecinatate, pe Parteneriatul Estic, vizam realizarea proiectului de interconectare a sistemului de transport de gaze Dochia - Ungheni - Iasi, in asa fel incat sistemul de transport de gaze pe conducta al Romaniei sa fie conectat cu cel al R.Moldova, cu Moldogaz", a mai spus seful statului.De asemenea, 350.000 de doze de vaccin pentru prevenirea gripei A/H1N1 trimise de Romania urmau sa soseasca miercuri-seara in Moldova, a mai spus seful statului.Daca in 1990 romanii de pe ambele maluri ale Prutului au facut "podul de flori", acum in Moldova e nevoie de altele noi, din otel si beton, precum si de noi proiecte de infrastructura.Presedintele interimar al Republicii Moldova, Mihai Ghimpu, a spus la finalul intalnirii cu Traian Basescu ca tara sa sufera din cauza infrastructurii foarte proaste si ca este nevoie sa fie construite noi poduri peste Prut, pentru ca oamenii sunt nevoiti sa faca ocoluri de o suta de kilometri ca sa ajunga la un pod de trecere peste Prut.