Tinem pumnii Maestrului Dinica!
-- In aceste zile, in aceste ore, Maestrul Gheorghe Dinica joaca cel mai dificil rol din indelungata, exceptionala sa cariera, ce nu se poate compara ca excelenta a rezultatelor, intre colegii sai de generatie decat, cred, cu a lui Victor Rebengiuc.Interpretul de neuitat al lui Stanica Ratiu face parte din acea categorie rarisima de actori care, indiferent ce text rostesc, indiferent prin ce colt al scenei sau al ecranului ar trece, focalizeaza integral interesul spectatorilor, eclipsand aproape tot ce e in jur. Sa ne imaginam ce s-ar fi intamplat daca Dinica, imensul sau talent si imbatabila sa intuitie artistica, s-ar fi manifestat nu pe malurile Dambovitei, ci la Hollywood: pai nu s-ar fi scris roluri special pentru el, nu s-ar fi batut regizorii sa-l aiba in distributie? El a dat si da stralucire si unor partituri mai modeste, cum erau cele din filmele "de actualitate" de altadata sau din telenovelele de azi. Pe unde a trecut si trece, lasa urme inconfundabile. L-am vazut, de pilda, prin anii '70, in uluitorul spectacol al lui Esrig, "Nepotul lui Rameau", alaturi de Marin Moraru. Dificilului text filozofic al lui Diderot, Dinica ii dadea, prin intonatii, prin miscare scenica, o asemenea carnatie, incat spectatorii pareau ca urmaresc cu sufletul la gura un foarte bun policier.Si boema lui Dinica! Pe cati amici actori, regizori, cameramani, masinisti ori simpli comeseni nu i-am auzit repetandu-i poantele, replicile memorabile, unele intrate demult in legendele orale ale Bucurestiului, sau imitandu-i vocea recognoscibila dintr-un milion de alte glasuri! S-ar putea scoate o carte cu ele, caci nu sunt cu nimic mai prejos decat sarcasmele lirice puse pe seama lui Petre Tutea.Asa ca, in acest ceas greu al existentei Dvs., va tinem pumnii, Maestre!