Porumboiu, premiat la Cannes! Sectiunea "Un certain regard"
Corneliu Porumboiu a obtinut Premiul Juriului sectiunii Un Certain Regard, cu falsul sau policier, „Politist, adjectiv”, dupa ce, tot astazi, critica internationala i-a acordat trofeul FIPRESCI. „Vreau sa multumesc juriului si festivalului de la Cannes. Nu vreau sa vorbesc de urmatorul meu film, sper ca va fi unul bun. Multumesc”, a spus regizorul pe scena, emotionat. Pe covorul rosu, la iesirea din Sala Debussy, presedintele juriului, italianul Paolo Sorrentino, l-a felicitat pentru performanta. „Ultimele trei scene din film sunt capodopere”, l-a complimentat Sorrentino (premiat el insusi anul trecut, pentru „Il Divo”). Distinctia se adauga primeia obtinuta de Porumboiu la Cannes, o Camera d’Or pentru „A fost sau n-a fost?”, in 2006. Cineastul a ajuns la Cannes in aceasta seara, cu doar cateva ore inainte de gala, dupa un telefon al organizatorilor care il anuntau ca prezenta sa era „obligatorie”. Surpriza greacaMarele Premiu s-a dus catre „Dogtooth”, in regia lui Yorgos Lanthimos, unul dintre putinele filme din Grecia care ajung in ultimii ani pe Croazeta, dupa cum a remarcat Thierry Fremaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes. Doua filme au obtinut Premiul Special, ex aequo - „No One Knows about Persian Cats” al iranianului Bahman Ghobadi, si „Le Pere de Mes Enfants”, in regia lui Mia Hansen Love. Ioan Antoci, premiu pentru scenariuCele 20 de filme ale sectiunii in care a rulat si „Amintiri din Epoca de Aur”, produs de Cristian Mungiu, a fost jurizate de Sorrentino, Uma Da Cuhna, Julie Gazet, Piers Handling si Marit Kapla. Celor doua trofee ale lui Corneliu Porumboiu li se adauga un al treilea adjudecat de romani la Cannes, scenaristul Ioan Antoci fiind distins joi cu Premiul Krzysztof Kieslowski pentru Cel mai bun scenariu din Europa Centrala si de Est, cu povestea „Cainele japonez”. Romanii - preferatii criticilorCriticul american Wesley Morris face o comparatie intre filmul romanesc si o pelicula a regizorul spaniol Pedro Almodovar, "Los abrazos rotos" ("Imbratisari frante"). "Gradatia tensiunii in "Politist, adjectiv" este mult mai buna decat cea din "Imbratisari frante". Diferenta este ca Almodovar foloseste explicatia ca mijloc pentru a salva un final mai degraba monoton. La Porumboiu, dialogul deschide larg orizontul filmului si il ridica la maretie". "Daca ar fi dupa mine, as da filmul lui Almodovar pe cel al lui Porumboiu fara ezitare", incheie Morris. El crede ca regizorii romani sunt "unii dintre cei mai buni povestitori ai lumii".http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/852165/Porumboiu-premiat-la-Cannes/