"Mergeti acasa si faceti copii!"
Acesta este indemnul insolit al tot mai multor companii japoneze catre angajatii lor, in incercarea de a incuraja natalitatea.Potrivit CNN, Canon a introdus o noua masura in regulament. De doua ori pe saptamana, angajatii pleaca de la lucru la ora 17.30, in conditiile in care ziua de lucru de 12 ore este un lucru comun in Japonia. "Canon are un program de incurajare a natalitatii foarte puternic. Trimiterea angajatilor acasa, mai devreme, pentru a sta impreuna cu familia lor, face parte din aceasta strategie", a precizat purtatorul de cuvant al companiei, Hiroshi Yoshinaga. Si Keidanren, cel mai mare grup de afaceri japonez, va scurta ziua de lucru. Factorii principali ai fenomenului ii reprezinta numarul mare de ore petrecute la serviciu si costul ridicat al vietii.Marile corporatii, care se confrunta cu o recesiune economica de proportii, intrevin astfel pentru a remedia scaderea drastica a populatiei Japoniei.Natalitatea a ajuns la un nivel de 1,34, in conditiile in care este necesar un indice de 2 pentru a mentine populatia actuala. In plus, populatia Japoniei imbatraneste la un ritm mai ridicat decat in orice alt stat din lume. http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/837218/quotMergeti-acasa-si-faceti-copiiquot/