956

Criza sistemului de invatamint

De ce copii de astazi nu au acea atractie catre cunostintele ce se ofera in institutiile de invatamant cum o aveau parintii lor?Eu cred ca egoizmul omenirii intratit a crescut incit noua generatie necesita si cere (subconstient) o alta metoda de educatie, mai performanta intrucit cerintele lor au crescut si dorintele s-au schimbat. Fara indoiala ca ei au capacitati mult mai mari decit generaziile trecute, au strins potentialul intregii omeniri de la inceputurile existentei sale, gindesc mult mai progresiv, si asta ii face sa inteleaga ca o matamatica sau o fizica nu ii va ajuta cu mult in implinirea dorintelor ce se trezesc in ei. Ei deja au nevoie de o conexiune cu natura si societatea la alt nivel, pe care sistemul de invatamant nu este pregatit da il dea. Noua generatie intelege ca nici acea profesie nu ii va aduce multa satisfactie, o alege fiindca societate o impune , si asta foarte mult ii afecteaza , ei se simt lipsiti de libera alegere, si automat renunta la ea: ,, Fie ce-o fi, poate ma voi descurca cumva''.Toate acestea pe fundalul conflictelor elev - elev, elev - profesor, copil - parinte.Cum e posibil sa vrei ceva sa cunosti cind esti atacat din toate partile de cerintile egoiste ale societatii. E clar ca copilul va alege imprejurimea care il satisface cel mai mult , care ii va oferi un statut, care il va aprecia, si aici e golul care i-l scapa profesorii si parintii, ei nu vad unde trebue sustinut copilul, de aceea copiii traiesc dupa legile lor, dupa ierarhiile create de ei insusi si cad deseori nu sub cea mai buna influenta.Eu cred ca nu este nevoie sa ne implicam in dezvoltarea naturala a noii generatii, rolul nostru e sa ii sustinem si sa-i indreptam corect, prin exemple, nimic mai mult, precum in jungla inveti ce planta se poate de atins si care nu, fara restrictii, pedepse( care de fapt acum nici nu mai ajuta, ci doar streseaza si complica situatia), trebue sa luam exemple de la Natura, egoismul atit de tare ni-a departat de Ea incit astazi nici nu ne mai vedem o parte integrata a Ei.Scopul noii educatii nu ar trebui sa fie umplerea capului copilului cu cunostinte care 90%nu ii vor fi de folos, ci predarea stiintei despre viata, cum sa devii intr-adevar om liber, mereu implinit, fericit, in armonie cu Natura si toate componentele ei, inclusiv societatea. Atunci ei vor simti ca li se preda ceia ce trebu si vor insusi totul cu mare placere.
0