885

Linie de metrou de un miliard de euro

Noua ruta este una dintre solutiile pentru decongestionarea traficului infernal de pe DN1. Piata Victoriei va fi legata de Aeroportul International Henri Coanda de un traseu de metrou cu o lungime de aproape 16 kilometri. Proiectul a fost aprobat ieri de catre Consiliul General al Capitalei, care, in urma cu un an, votase o investitie de aproximativ 700.000.000 de euro pentru un traseu mai mic cu aproape un kilometru si cu un numar de 14 statii plus depou. Noul traseu, mai scump cu 300.000.000 de euro, va avea 19 statii plus depou. Pentru realizarea liniei de metrou va fi investit 1.055.031.573 euro, bani care vor proveni atat din fondurile municipalitatii, cat si din bani de la bugetul de stat si credite externe. "Obiectivul de investitie a fost preluat in totalitate de municipalitate, iar noi probabil ca-l vom exploata dupa finalizare", a explicat directorul tehnic al Metrorex, Stefan Rotaru, faptul ca, desi reteaua de metrou este in prezent in subordinea Ministerului Transporturilor, noua lucrare va fi gestionata de Primaria Capitalei. Bani din trei saci In timpul sedintei de consiliu de la primarie, consilierul PD Horatiu Tica a argumentat investitia cu nevoia Bucurestiului de o astfel de linie, in conditiile in care "marile capitale europene beneficiaza de o linie de metrou spre aeroport". Alti consilieri au cerut mai multe lamuriri. "Aeroportul nu este in limita administrativa a Bucurestiului. Cum va fi platita investitia?", a ridicat problema consilierul conservator Victor Adar. In final, responsabilii municipalitatii au precizat ca bucurestenii vor acoperi lucrarile pana la limita administrativa a orasului, iar portiunea din judetul Ilfov va fi acoperita cu fondurile externe si de la bugetul de stat. Noua linie de metrou va fi proiectata pentru o viteza maxima de 80 de kilometri pe ora si o capacitate orara de transport de 50.000 de calatori. Pentru deservirea rutei Victoriei-Henri Coanda vor fi achizitionate 21 de trenuri de metrou cu cate sase vagoane. Investitia pentru constructia noului tronson de metrou va fi esalonata pe o perioada de sapte ani. Potrivit indicatorilor tehnico-economici, traseul va fi integral subteran si va avea in puncte importante de pe traseu, cum e Casa Presei, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si Zona Comerciala Baneasa. Avem o retea de 60 km de metrouPrima linie de metrou din Capitala a fost inaugurata pe 16 noiembrie 1979. Era vorba de tronsonul Semanatoarea – Timpuri Noi si masura opt kilometri. Pana in 1990, reteaua metroului bucurestean a fost extinsa treptat si structurata pe trei tronsoane. Acestea masoara peste 60 de kilometri si realizeaza o capacitate de transport de peste 500.000 de calatori pe zi. In studiile pentru dezvoltarea metroului se mai afla o magistrala care ar trebui sa lege Drumul Taberei de Universitate, investitie estimata la o jumatate de miliard de euro. Acum, Metrorex lucreaza la extinderea Magistralei 4, 1 Mai – Laromet si a tronsonului Nicolae Grigorescu - Linia de Centura.
0