807

lacrimi de...

...ras, stzuko, nah! am dat un text la tradus la o cantora tare serioasa, din germana... va dau jios rezultatu... noi aishi plangem cu totzii - tat birou, nnah! shi ii vor pintru asta bani...Nimic in plus?Absolut irational, dezastru pentru cei de la Green Peace, lipsit total de practicitate si sens... Exista oare motive pentru existenta vehiculelor de teren? Monstri uriasi, masivi si puternici, imbracati in costume de parca cusute la comanda, ce-i drept, cu o singura exceptie, insa despre aceasta un pic mai tarziu. Pentru a afla un raspuns la aceste intrebari, ne aflam intr-un garaj, in care gasim numai masini de teren tunate, si tunate foarte serios.Conditii de iluminare nesatisfacatoare, prognoza meteo negativa si o amplasare fotografica relativ interesanta: parcul in Duisburg, Germania, langa fosta otelarie. Cuptor inalt, conducta, uzina mecanica uriasa si cosul de fum gigantic. Numai aici bolizii nu par atat de imensi si enormi. Alaturi de un cuptor inalt, esapamentul acestui Hummer H2 suna nu atat de amenintator. Deplasarea automobilului de persoane – mecanicul american Geiger a conceput acest Hummer GT – este o adevarata aventura. O deplasare de felul acesta cere concentratie permanenta, si nu numai din cauza parbrizului imens de 2,07 metri. 30 (treizeci) inci – aceasta este marimea laminatului anvelopei Hummer H2 umflate in totalitate. Impreuna cu toate celelalte elemente, sistemul de directie al americanului cere si functionarea volanului. Schimbarea benzii de circulatie, urmele rotilor, cotele drumului – aici totul functioneaza interdependent. Insa, nu atunci cand se merge cu viteza mare. Uriasul acesta merge cu viteza de 225 km/ora si urla draceste din cauza sistemului de esapament din otel de inalta calitate, astfel incat mi se ridica parul din cap. Stau pe scaun ca un tiranozaur la vanatoare, pe care trebuie sa-l imblanzesc. Compresorul cu volum de sase litre V8 de la Geiger are 556 CP. Desi greutatea este mare (trei tone), potentialul este indeajuns pentru a mentine fractiunea TDI. Intr-adevar, compatimesc acest monstru, care se misca speriat pe drum. O rasplata cruda il asteapta la prima statie de alimentare cu benzina: la mai putin de 100 km se consuma 100 litri combustibil – spirt. Absurd? Si da, si nu, deoarece acest urias este capabil de niste lucruri exceptionale: ademeneste oamenii si suscita admiratia la diferite show si manifestari. Noul Jeep Commander, si el din SUA, este mult mai acceptabil. Chiar atunci cand Jeep Partner Startech se lasa usor condus pe drumurile din Germania, nici de cum nu-l putem numi un automobil manevrabil. Dotat cu un al treilea rand de locuri suplimentare, el reprezinta un automobil perfect pentru toata familia – insa, nu cu motorul V8 de 5,7 litri. Conform traditiei, automobilul Jeep face are 326 CP la demaraje de distanta. Mai bine ar functiona mecanismul mai econom versiune CRD si cu un semn distinctiv, ceea ce asigura un sens mai semnificativ la acest capitol. Pentru completarea ansamblului, „Star-Technik” pune un set de producere SD6 la dispozitia sistemului de acumulator cu volumul de 3 litri pentru alimentarea motorului. In loc de 218 CP, motorul obtine 262 CP, iar momentul de rotatie constituie de la 510 pana la 580 newton-metri. Astfel, frumosul Commander parcurge distanta 100 km/ora timp de 8,5 secunde, spatiul interior al acestuia fiind constituit din material lemnos scump, precum si din piele Alcantara. Rezultatul obtinut este cu o jumatate de secunda mai rapid, in comparatie cu modelele in serie, si cu o secunda mai lung, in comparatie cu V8. Pretul de baza al automobilului constituie 44990 euro, pe langa aceasta, la acest automobil mai ramane ceva spatiu (20 inci) pentru individualizarea caroseriei. Astfel, automobilul Commander reprezinta o alternativa serioasa la masinile de teren din Europa. Si acesta merge in mod simplu cu un motor diesel. La Range Rover functioneaza noul V6 – un Biturbo motor, care asigura forta motrice la Peugeot 607 si Citroen C6. La sportivul Range Rover este disponibila singura versiune Turbo, la Tuner Loder 1899 – electrotehnica suplimentara, care asigura o mai buna functionare a sistemului de directie. In loc de 190 CP acesta are 228 CP, datorita puterii de tractiune. Majorarea productivitatii pana la 2200 turatii trezeste, intr-adevar, admiratie fata de stralucitorul englez, care poate face pana la 210 km/ora. Cumparatorii apreciaza foarte mult atat confortul in timpul calatoriei, cat si calitatea prelucrarii. Loder a refuzat sa-si schimbe reusita combinatie din piele neagra, material plastic acceptabil si lemn. Treapta mobila cu pneul de 23 inci, micul spoiler din fata si din spate, precum si teava voluminoasa de esapament din otel de inalta calitate ofera o anumita siguranta in timpul unei calatorii lente. Arcul pneumatic al mecanismului de deplasare se lasa in jos pentru a permite o incarcatura mai mare. Datorita acestui dispozitiv de instalare, automobilul Range se prezinta ca un adevarat Low-Rider. Audi-Tuner B&B, desigur, merge usor cu Q7 si rezista concurentei – uriasul de la Ingolstadt si-a demonstrat calitatea la diferite teste. Modul de prelucrare, numarul locurilor si motorul puternic 3.0 TDI vorbesc in favoarea automobilului Audi. Pe de alta parte, isi mentine cu greu nivelul corespunzator. La fel ca si Loder 1899, B&B ramane in urma din punct de vedere al designului interior. Lucrurile stau altfel la exteriorul automobilului – aici tehnicii de parca au cusut un costum la comanda. Echipamentul automobilului, inclusiv extinderea aripei, captuseala din fata si din spate a caroseriei are o forma perfecta. Q7 merge mult mai bine in comparatie cu modelele in serie, datorita pneului de 22 inci, arcului pneumatic al mecanismului de deplasare (50 mm). Insa acesta nu poarta semnul expertului „RS7”. La automobilul sportivul este disponibil un mecanism de deplasare incordat si confortabil, care regleaza miscarea in curba si minimizeaza gradul de inclinare. Sistemul de comanda este mult mai complet cu urmatoarele caracteristici: motorul de 275 CP asigura viteza maxima de 225 km/ora si un moment de rotatie de 550 Nm. Totusi, acest automobil consuma doar 10,9 litri de combustibil. PS - primele cateva randuri s redacatate de mine, k era jeli plea
0