Persuasiune sau Manipulare?
Prin persuasiune intelegem actiunea de a convinge intr-un mod sau altul pe cineva sa faca sau sa aleaga un lucru.Persoana care ia decizia o face de cele mai multe ori nu pe baza argumentelor logice sau a celor logico-corecte ci pe alte tipuri de argumente, fiind convins de „necesitatea” sau „importanta” aparenta a actiunii sau lucrului respectiv.In acest sens putem spune ca reclamele sunt persuasive. Ni se spune zilnic, in fel si chip, ca ne trebuie un telefon mobil, un anume detergent, un anume medicament, produs cosmetic s.a.m.d., dar nu ni se demonstreaza cu argumente acest fapt. Prin manipulare intelegem actiunea de a influenta prin mijloace specifice opinia publica, astfel incat persoanele manipulate sa aiba impresia ca actioneaza conform ideilor si intereselor proprii. In realitate insa ele preiau o parere (argumentare, idee, evaluare) care nu le apartine, ci le-a fost indusa prin diferite mijloace. Cum putem determina in reclamele de astazi unde e persuasiune si unde incepe manipularea?