VOXTEL - cinci ani in Moldova
VOXTEL - cinci ani in MoldovaConferinta de presa, 21 octombrie 2003Acum cinci ani, la 27 octombrie 1998 are loc lansarea oficiala a companiei Voxtel - primul operator GSM din Republica Moldova. Foarte curand, acest eveniment de ordin economic s-a transformat intr-un fenomen social, deoarece compania Voxtel a adus pe piata un serviciu total nou, o tehnologie de ultima ora si o solutie potrivita pentru necesitatile de comunicare ale cetatenilor Republicii Moldova.Din startul activitatii sale, Voxtel se pozitioneaza ca o intreprindere si un bun cetatean al tarii, astfel, chiar din primul an de activitate supraimplinind conditiile licentei. Astfel, chiar la sfarsitul lui 1999 Voxtel are o acoperire de 44% din teritoriu si 67% din populatie, ceea ce este chiar mai mult decat prevede licenta pentru sfarsitul anului 2002. In 2002 compania lanseaza Tempo - primul serviciu pre-platit de pe piata de telefonie mobila din Republica Moldova.Astazi, dupa cinci ani de existenta, Voxtel are o acoperire teritoriala de 66% din teritoriu si 79% din populatie, un serviciu de roaming disponibil in 180 de retele mobile ale lumii. Voxtel are la momentul actual 270 000 de clienti, ceea ce ii permite sa afirme ca este liderul comunicatiilor mobile din Moldova, ocupand 62% din piata.Pe parcursul a toti acesti ani, Voxtel a dezvoltat o gama larga de servicii, care au fost ajustate necesitatilor specifice de comunicare ale clientilor moldoveni si reprezinta o imbinare reusita dintre pret accesibil si calitate. Astfel, produsele cu abonament (Practic, VoxStar, MegaVox si LibertyVox) ofera convorbiri la preturi competitive, in mediu 9 centi per minut. Ultimele inovatii in materie de servicii au fost lansarea serviciului Dual Sim si InfoCourier pentru Tempo. Schimbarile operate de catre companie in 2003 au oferit posibilitatea utilizarii telefoniei internationale la un pret decent. Actualmente, toate preturile la convorbirile internationale au scazut cu 10 - 20%, iar convorbirile prin intermediul IP sunt tarificate cu preturi care au scazut cu 36%. Asa, putem spune ca una dintre misiunile de baza ale companiei Voxtel - calitate si servicii accesibile - a fost indeplinita cu succes.O alta activitate importanta lansata de compania Voxtel in cel de-al cincilea an de activitate este programul de premii "Multumim ca sunteti cu noi!". Prin intermediul acestuia, Voxtel a dorit sa multumeasca tuturor clientilor pentru loialitate si sa le ofere ca recompensa o cantitate de minute gratuite sau bani, corespunzatoare timpului lor de aflare in retea si cheltuielilor efectuate. La sfarsitul lunii septembrie 2003, clientii au acumulat deja pe conturile lor 3 748 511 minute si 117 472 USD, iar spre sfarsitul anului aceste cifre vor deveni si mai mari. Exista un sir de clienti care au acumulat un numar - record de minute sau bani in aceasta perioada. De exemplu, pentru pachetul practic, recordul este de 1740 minute, pentru VoxStar - 4880 minute, MegaVox - 253 USD, LibertyVox - 316 USD. Incepand cu 12 ianuarie 2004 toti clientii vor putea beneficia de minutele si banii acumulati.In toti acesti ani, compania Voxtel a continuat sa ramana o intreprindere cu o pozitie cetateneasca serioasa, contribuind considerabil la economia tarii. 384 078 334 lei - aceasta este cifra participarii noastre la bugetul Republicii Moldova. Volumul tranzactiilor economice cu subiectii economici din Moldova se ridica la 541 221 178 lei. Pe langa toate acestea, Voxtel a oferit 250 locuri de munca pentru specialistii calificati, angajati de companie, salariul mediu constituind 4 000 lei. De asemenea, am contribuit la constituirea a 76 distribuitori locali, suma afacerilor cu acestia cifrandu-se in acesti ani cu 308 479 896 lei.Din pacate, insa, in aceste zile aniversare pentru noi, nu putem sa trecem cu vederea o problema dureroasa, care ne afecteaza clientii nostri - este vorba despre bruiajul initiat de catre operatorul transnistrean Interdnestrcom. Acest conflict nu este unul nou Oeratorul de la Tiraspol a inceput sa bruieze semnalul GSM inca din octombrie 1999. Pe parcursul a trei ani Voxtel ocupa o pozitie constructiva, incercand sa apropie cele doua maluri ale Nistrului. In 2001 noi chiar am construit din surse proprii o linie directa pentru interconectare cu operatorul transnistrean. Chiar si atunci, cand Interdnestrcom a ocupat o pozitie rigida in procesul de negocieri Voxtel nu a limitat accesul acestuia spre linia de interconectare. Inca de la mijlocul anului 2003 Interdnestrcom construieste suportul pentru antenele utilizate acum pentru bruiaj, astfel ca din 9 septembrie curent sa afecteze circa 40% din teritoriul tarii.Voxtel depune toate eforturile pentru a apara clientii de efectele bruiajului, elaborand un sir de solutii tehnice si comerciale. Au fost modificati parametrii pentru 41 de antene din totalul retelei (circa 30% din retea).Din punct de vedere comercial, Voxtel va transfera minutele neutilizate in octombrie pentru perioadele convenabile fiecarui client in parte. De asemenea, pe perioada conflictului, toate transferurile de pachete Voxtel sunt gratuite. Cu titlu de compensatie pentru problemele de utilizare a telefoniei mobile, initiate de IDC, apelurile cu o durata de pana in 6 secunde nu sunt tarificate.Un lucru imbucurator in aceasta perioada a fost pentru Voxtel faptul ca din 9 septembrie si pana astazi 15 590 de persoane au decis sa devina clientii nostri si noi le multumim atat lor cat si tuturor celorlalti clienti pentru acest vot de incredere.Voxtel va depune toate eforturile pentru ca sa dezvolte in continuare serviciile sale si sa mentina o buna calitate. Atat anul acesta cat si in anul viitor vom densifica reteaua noastra la Chisinau, ceea ce va permite cresterea numarului de clienti si va imbunatati calitateaDe asemenea vom largi reteaua, cuprinzand inca 150 000 de locuitori. Astfel, preconizam ca la sfarsitul anului viitor 350 000 de clienti ne vor arata increderea lor.