Cum reușesc unii șoferi din Moldova să scape legal de amenzi (VIDEO)
Fără marcaje nu există amenzi. În lipsa benzilor şi a indicatoarelor rutiere, şoferii din capitală nu pot fi amendaţi pentru încălcări în trafic.
O confirmă şi un raport al Curţii de Conturi care arată că majoritatea imaginilor filmate de camerele de monitorizare nu pot fi folosite pentru sancţionarea şoferilor indisciplinaţi din cauza lipsei marcajelor de circulaţie.
"Nu sînt validate, în situaţia în care nu este prezent marcajul rutier sau este slab vizibil şi în cazul acesta nu putem să incriminăm o faptă contravenţională atît timp cît nu este prezent marcajul rutier", a spus Pavel Apostol, şeful Serviciului „InfoTrafic” al Inspectoratului Național de Patrulare.
Cei de la Exdrupo explică că au maşini puţine şi nu reuşesc să termine lucrările de marcare la timp. În plus, nici vopseaua nu este de calitate şi se şterge foarte repede.
"Utilajele de marcaj de la regia Exdrupo sînt vechi. Regia Exdrupo are două utilaje, două maşini specializate care pot aplica marcajul rutier, dar noi avem nevoie de minimum cinci ca să aplicăm tot marcajul rutier într-o luna în tot oraşul", a spus Adrian Boldurescu, şeful Direcţiei Generale Transport şi Căi de Comunicaţii.
Un raport al Curţii de Conturi arată că 90 la sută din imaginile înregistrate de camerele de monitorizare nu pot fi folosite deoarece nu există marcaje în zonă.
"Unele camere preîntîmpină, persoanele care nu cunosc situaţia cînd văd o cameră care nu lucrează, încetinesc, sînt mai vigilenţi în trafic, dar totuşi ar fi de dorit ca aceste camere să lucreze la toată capacitatea lor", a spus Sergiu Știrbu, şef Direcţia Generală Audit 5, Curtea de Conturi.
Indiferent dacă sînt sau nu penalizaţi, şoferii spun că prezenţa camerelor de supraveghere îi responsabilizează.