Apple obligă dezvoltatorii de aplicaţii să ofere suport pentru iPhone X
Sursa foto: cnbc.com
iPhone X este pe piaţă de mai bine de trei luni, însă mulţi dezvoltatori de aplicaţii nu s-au obosit încă să îşi actualizeze aplicaţiile pentru a oferi suport pentru noua rezoluţie a telefonului şi pentru a ocoli „bretonul” din partea de sus a display-ului. Începând cu luna aprilie însă, toate aplicaţiile noi de pe AppStore-ul de pe iOS vor trebui să fie construite şi pe noul format pentru a putea fi publicate de către Apple.
Având în vedere că acesta este primul (şi momentan singurul) smartphone din oferta Apple cu ecran „Super Retina”, cu raport de aspect 19,5:9 şi care vine cu un decupaj mare în partea de sus, nu este de mirare că dezvoltatorii încă fac aplicaţii pentru modelele mai vechi, care de patru generaţii vin cu display-uri identice în dimensiuni, rezoluţie şi formă. Cu toate acestea, Apple obişnuieşte să forţeze dezvoltatorii să progreseze, obligându-i ca toate aplicaţiile dezvoltate pentru iOS şi publicate începând din luna ianuarie să fie realizate folosind SDK-ul pentru iOS 11.
Odată cu suportul pentru rezoluţia mare şi formatul edge-to-edge al interfeţei, Apple încurajează dezvoltatorii să experimenteze şi cu diversele noi funcţii din iOS 11 precum ARKit sau SiriKit, CoreML şi alte capabilităţi noi pentru a interacţiona cu Apple Music sau camera foto. Nu este clar dacă noile update-uri pentru aplicaţiile deja lansate vor trebui să se alinieze la aceleaşi reguli, sau dacă vor putea continua în formatul 16:9 de până acum.
Aceasta nu este prima dată când Apple obligă dezvoltatorii să se alinieze la noi reguli într-un timp scurt. Anul trecut, compania a oferit un ultimatum dezvoltatorilor de aplicaţii care nu îşi actualizează aplicaţiile pentru a oferi suport nativ pentru procesoare pe 64 de biţi. Aceste aplicaţii nu mai funcţionează pe dispozitivele mobile cu iOS 11.