3180

Dacă te sună un necunoscut și te întreabă „Mă auziți acum?”, închide imediat telefonul

O nouă fraudă prin telefon face mii de victime, în special în țările din Europa de Vest. Poliția britanică i-a avertizat pe toți posesorii de telefoane să nu răspundă la întrebarea „Mă auziți acum?” pe care o pun persoane necunoscute cu scopul de a le scurge banii din conturi, scrie Libertatea.ro.

Un simplu „Da” pe care îl spun în răspunsul telefonic îi costă pe mii de britanici toți banii din conturi, scrie The Independent.com.

Avertismentul a fost lansat de instituția Federal Communications Commission (FCC) care a explicat că scopul infractorilor este acela de a înregistra amprenta vocală a unor persoane pe care le au în vizor și ale căror date bancare deja le cunosc.

Mai puțin folosită în România, amprenta vocală a unei persoane ține loc de semnătură fizică sau electronică în contactul cu băncile. Autoritățile din Marea Britanie au primit mii de sesizări și plângeri legate de golirea conturilor bancare.

În R.Moldova: Apeluri nepreluate de la numere internaţionale

În acelaşi timp, operatorul de telefonie mobilă din Republica Moldova Orange a atenţionat recent despre înteţirea tentativelor de fraudă, comise de escroci prin transmiterea de bip-uri către utilizatori de la numere internaţionale necunoscute. Reapelând aceste numere internaţionale, utilizatorii aud, de regulă, muzică sau linişte.

Asemenea bip-uri sunt iniţiate de escroci, cu ajutorul unor sisteme automate, fiind adresate către sute şi mii de clienţi. Scopul escrocilor este de a-i determina pe utilizatori să sune la aceste numere, pentru a creşte artificial volumul de trafic către anumite destinaţii, din care escrocii au comision.

Astfel, utilizatorii care sună la asemenea numere sunt taxaţi de operatorul lor pentru apeluri internaţionale, de regulă, la tarif standard, fie din minutele (creditul) din contul mobil, fie avansul bănesc, al utilizatorului. La rândul său, operatorul achită către operatorii străini tariful de interconectare pentru fiecare apel efectuat.

Astfel, pentru a evita pierderea banilor sau a minutelor (creditului) din contul mobil, cei care recepționează asemenea bip-uri sau mesaje sunt îndemnați sa le ignore, iar in caz de dubii, sa apeleze serviciul clienți Orange la numărul 777.

moldova.org

0