11 cele mai interesante maşini vândute la licitaţia organizată de RM Sothebyʼs în Monaco
În weekend-ul trecut, în Monaco, câteva sute de oameni înstăriţi s-au adunat la un eveniment organizat de casa de licitaţii RM Sothebyʼs, unii dintre ei găsindu-şi câte o maşină scumpă şi rară.
Cele mai interesante loturi au fost adunate în acest articol:
1. Un exemplar al decapotabilei Ferrari 340 America Barchetta by Touring, produs în 1951, a devenit cea mai scumpă maşină vândută la Monaco – 7.28 milioane de euro. Este una din cele 23 de exemplare produse vreodată 340 America şi una din cele 8 automobile care a primit o caroserie din partea atelierului italian Carrozzeria Touring.
Maşina are sub capotă un motor V12 de 4.1 litri, cu 217 CP şi cuplat la o transmisie mecanică cu cinci trepte. La acea vreme, acest agregat era unul dintre cele mai inovative, dezvoltate de Ferrari pentru Formula 1.
În anii 1951 şi 1954, acest automobil a participat la cursa de 24 de ore de la Le Mans, însă de fiecare dată a fost scoasă de pe circuit din cauza defecţiunilor tehnice.
2. Al doilea cel mai scump automobil vândut la Monaco este coupeul Porsche 911 GT1 Evolution, produs în 1997, pentru care cumpărătorul a plătit 2.77 milioane de euro. Maşina a câştigat de trei ori campionatul GT din Canada şi a participat la cursa de 24 de ore de la Daytona.
Sub capotă se ascunde un motor de 3.2 litri cu două turbine, care dezvoltă peste 600 de CP. Transmisia este una mecanică cu cinci trepte.
În total au fost construite 41 de exemplare 911 GT1 – 18 dedicate circuitelor şi 23 pentru drumurile publice. Vânzătorii afirmă că maşina germană este cu mult mai unică şi mai rară decât legendarul supercar McLaren F1, construit în 107 exemplare.
3. Ferrari 275 GTS, produs în 1966, şi având o caroserie oferită de Pininfarina, a ieşit de sub ciocan pentru 1.79 milioane de euro. Între 1964 şi 1966 au fost asamblate doar 200 astfel de maşini.
Decapotabila are un motor V12 de 3.3 litri cu 260 de cai putere. Şi aici este prezentă o transmisie manuală cu cinci rapoate.
Timp de 50 de ani, maşina a parcurs doar 38.600 de kilometri şi a avut trei proprietari. Maşina niciodată nu a fost restaurată sau vopsită. Culoarea şi tapiţeria au rămas cele originale.
4. Cea mai scumpă maşină produsă în SUA şi vândută la licitaţia din Monaco a fost un sedan unic – Tucker – produs în 1948, pentru suma de 1.34 milioane de euro. O caracteristică unică a modelului a fost cel de-al treilea far, amplasat pe centru, fapt pentru care maşina a fost poreclită ca având „Ochiul ciclopului”.
Pe atunci, modelul Tucker era unul plin de inovaţii. De exemplu, sedanul avea frâne cu discuri, suspensie independentă pentru fiecare roată şi chiar centuri de siguranţă. Sub capotă era instalat un motor cu 6 cilindri în formă culcată (opozită), cu un volum de 5.5 litri şi 168 de CP, dezvoltat pentru elicopterul uşor Bell 47.
Tacker Corporation a construit doar 51 astfel de maşini.
5. Decapotabila Bristol 400, care a debutat în 1947 la Salonul Auto de la Geneva, a fost vândută pentru suma de 224.000 de euro. Caroseria a fost construită de renumitul designer italian Giovanni Battista.
Bristol 400 avea la bază modelul BMW 327 şi dotat cu un motor de 2.0 litri cu trei carburatoare, care dezvolta 125 de CP. Viteza maximă care putea fi atinsă cu această maşină era de 160 de km/h.
6. Bugatti Type 57 Cabriolet a fost vândut pentru suma de 660.800 de euro. Decapotabila are o caroserie făcută de atelierul francez Gangloff şi a fost expusă la Salonul Auto de la Geneva în 1939.
Sub capotă este instalat un motor de 3.3 litri cu opt cilindri, cu 135 de CP şi cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Automobilul se află într-o stare ideală, pentru că din 1964 şi până recent a stat în colecţia de maşina a revistei italiene Quattroruote din Milano.
7. Lansat în 1982, hatchback-ul de curse Renault 5 Turbo Group 4 a fost vândut pentru suma de 476.000 de euro. La volanul acestei maşini, în prima jumătate a anilor ’80, au evoluat renumiţii piloţi francezi Jean-Luc Thérier şi Jean Ragnotti.
Renault 5 Turbo are sub capotă un motor turbo cu patru cilindri şi un volum de 1.4 litri (270 CP), cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte.
8. Coupeul Porsche 959 a fost vândut pentru suma de 896.000 de euro. Automobilul cu două uşi a fost dezvoltat special pentru a participa în seria de curse „Grupul B”, campionat care a fost interzis din 1986.
Astfel, maşinile au început a fi create pentru drumurile publice începând cu anul 1987.
Sub capotă stă un motor twin-turbo de 2.8 litri cu şase cilindri, care dezvoltă 585 de CP şi este cuplat la o transmisie mecanică cu şase rapoarte. Acceleraţia de la 0-100 de km/h o face în 3.7 secunde, iar viteza maximă este egală cu 317 km/h.
9. Lamborghini Diablo SE30 Jota a fost vândut pentru 672.000 de euro. Versiunea extremă a supercarului a fost creată în 1995, cu ocazia aniversării a 30 de ani de la înființarea mărcii. În total au fost construite 150 de exemplare, care au ajuns în proprietatea celor mai respectaţi clienţi ai companiei.
Automobilul este mai uşor cu 125 de kilograme decât un Diablo standard, pentru că s-a renunţat la izolarea fonică, sistemul de climatizare şi cel audio.
Lamborghini Diablo SE30 Jota are sub capotă un agregat V12 de 5.7 litri volum, care dezvoltă 603 CP şi 639 Nm de cuplu. Timpul necesar pentru a prinde 100 de km/h este de 3.8 secunde, iar viteza maximă nu depăşeşte 340 de km/h.
10. Coupeul sport Austin-Healey 3000 MK I Works, unul din cele din exemplare create de compania britanică, a fost creat special pentru a participa în competiţii sportive. Maşina a fost vândută contra sumei de 403.200 de euro.
Sub capotă stă instalat un motor de 3.0 litri volum cu 185 de CP, cuplat la o cutie mecanică cu patru trepte. Viteza maximă este egală cu 185 de km/h.
11. Decapotabila Ferrari 275 GTS/4 NART Spider by Scaglietti produsă în 1968, care a candidat la titlul de cel mai scump lot al licitaţiei din Monaco, aşa şi nu a mai fost vândută. Pentru aceasta se cerea între 19 şi 23 de milioane de euro!
Automobilul a fost construit de colectivul american de curse NART (North American Racing Team). După aceasta au mai fost asamblate 9 unităţi.
Maşina este propulsată de un motor V12 cu un volum de 3.2 litri, care produce 335 CP şi 325 Nm de cuplu. Tracţiunea este pe puntea spate, iar viteza maximă – 250 de km/h.
autoblog.md