Cum ne păcălesc constructorii auto? Mașinile noi sunt vândute fără un accesoriu esențial
Deși s-a dovedit a fi un accesoriu extrem de util de-a lungul a mai multe decenii, el este abandonat acum de majoritatea producătorilor auto, din dorința de a mai scăpa de câteva kilograme în plus.
De-a lungul ultimilor ani, cele mai multe mașini noi care au trecut prin redacția Automarket au venit fără roată de rezervă. Nu puține au fost situațiile în care ne-am trezit cu o anvelopă înțepată și cu o soluție de rezolvare simplă: un kit de reparație ascuns în portbagaj. Au fost însă și situații mai delicate, când am lovit o groapă iar anvelopa a cedat sau a cedat flancul ei. Exceptând rarele situații când am avut cauciucuri run-flat, mașinile au sfârșit pe platformă, deși ar fi fost mai simplă înlocuirea anvelopei cu o roată de rezervă.
O roată de rezervă care dispare din echiparea mașinilor actuale, pentru că producătorii vor să reducă masa vehiculelor, cu scopul de a se încadra în noile standarde de poluare. Este o înlănțuire vicioasă, care va duce la dispariția treptată a roții de rezervă, un accesoriu care și-a dovedit utilitatea de-a lungul a zeci de ani.
O treime din mașinile vândute anul acesta vin fără roată de rezervă, iar marea majoritate a clienților nici măcar nu știu asta. Un studiu desfășurat de AAA în Statele Unite dezvăluie faptul că 36% dintre mașinile vândute în 2015 oferă un kit de reparație și nu roată de rezervă. Este un procent îngrijorător, dacă ne gândim că în anul 2006 doar 6% din mașini aveau această opțiune.
Tot AAA susține că poate fi mult mai costisitor să repari o anvelopă cu un kit de reparație decât să o înlocuiești cu o roată de rezervă. În plus, kiturile de reparație au o durată de valabilitate de patru ani.
De asemenea, nici anvelopele run-flat nu sunt neapărat o soluție mai bună. Deși numărul mașinilor echipate cu astfel de pneuri a crescut de la an la an, numărul apelurilor pentru rezolvarea unei pene de cauciuc se menține la aproximativ patru milioane pe an, în Statele Unite.
Tot studiul AAA a arătat că doar 20% dintre șoferii americani știu să schimbe o anvelopă.
automarket.ro