Ana Ursachi – fata de 22 de ani, care a deschis prima spălătorie cu autodeservire din capitală
Deja de o lună, Ana Ursachi le arată chișinăuienilor cum poate funcționa o afacere cu un singur angajat: managerul. A lansat recent prima spălătorie self-service din Chișinău, o spălătorie în care toată munca e realizată de client în proporție de 100%. A reușit această performanță grație sprijinului venit din partea părinților, dar și a oamenilor care i-au spus că nu vor reuși. I-a reușit foarte bine! Are 22 de ani, este o nonconformistă și e conștientă de toate riscurile care pot să-i apară în cale. Te invităm să o cunoști și să vezi ce personalitate puternică ascunde!
Ana, sunteți atât de tînără și totuși ați reușit să puneți pe picioare o afacere. Cum v-a venit această idee?
Ideea de a deschide o spălătorie de rufe Self-service mi-a venit în această iarnă, când am avut nevoie să spăl niște plapume care, efectiv, nu încăpeau în mașina de spălat de acasă. Despre existența unor astfel de spălătorii știam înca de mic copil, din filmele americane și mereu mă gândeam că ar fi binevenite și în RM astfel de prestări servicii. În ceea ce privește vârsta, consider că niciodată nu este prea devreme sau prea târziu pentru materializarea unor idei. Mai ales dacă aceste idei reprezintă ceva exclusiv pentru piață.
Propuneți publicului mai multe servicii. Care sunt acestea și ce prețuri propuneți clienților?
Spălătoria de rufe „Bubble”, dispune de mașini de spălat de 8 kg și 13 kg industriale și mașini de uscat corespunzătoare. Serviciile noastre sunt Self-service 100%, adică: clientul face toată munca și este bucuros s-o facă! Spălarea și uscarea rufelor durează aproximativ o oră și variază între 40-80 lei. Prețurile depind de programul de spălare ales și de numarul de jetoane necesare activării programului respectiv. Spre deosebire de alte tipuri de spălătorii existente în RM, noi nu numărăm, nu cântărim și nu măsurăm ceea ce se introduce în mașina de spălat. Important este ca și capacitatea mașinii alese să corespundă volumului de rufe care urmează a fi spălat.
La o lună de la lansarea spălătoriei, ce impact au, asupra publicului, serviciile pe care le oferiți?
De când am deschis Spălătoria de rufe „Bubble”, am observat numai reacții pozitive din partea publicului. Majoritatea rămân plăcut surprinși când își dau seama că, timp de o oră, reușesc să spele și să usuce plapuma care se cerea împrospătată de ceva timp, însă nu exista niciun loc unde puteau s-o facă, fără să achite sume exorbitante de bani.
Cu siguranță că ați remarcat deja: care e profilul clientului ce se adresează cel mai des, pentru a spăla rufe și articole de uz casnic?
Cel mai des, la „Bubble”, vin gospodinele care-și aduc plapumele, cuverturile, păturile mari care nu încap în mașina de spălat de acasă. Avem, deși mai rar, și studenți care iau în chirie apartamente sau stau în cămine studențești. Probabil pentru că am deschis afacerea în perioada examenelor și a finalizării semestrului, studenți sunt mai puțini, însă eu sunt ferm convinsă că, începând cu sezonul rece, o să crească numarul studenților care vor folosi serviciile noastre.
Echipamentul, intuim noi, a fost cea mai dificilă problemă. Din ce țară l-ați achiziționat?
Mașinile de spălat și uscătoarele sunt din SUA, restul utilajului este din Italia și Republica Moldova.
Aveți în subordine și angajați? Cum percepeți funcția de manager?
Încă nu am niciun angajat în subordine, dat fiind faptul că este un serviciu self-service 100%. Toată munca o fac eu: începând cu împărțirea fluturașilor și terminând cu achitarea facturilor și îndeplinirea altor acte juridice. Respectiv, ceea ce pot să spun despre funcția de manager, este că îmi place să fiu propriul meu șef!
Cine sunt oamenii care v-au ajutat să transpuneți în realitate visul unei afaceri?
Părinții, fapt pentru care vreau să le mulțumesc pentru încrederea pe care o au în mine.
Ce instrumente de promovare ați ales, pentru spălătoria cu auto-deservire?
Rețetele de socializare și internetul au fost și stau la baza promovării spălătoriei. Ulterior, am repartizat fluturași în cutii poștale și la semafoare. În această privință, am fost plăcut surprinsă că, chiar din prima zi, am avut persoane care s-au adresat în baza fluturașilor primiți, eu fiind sceptică în legătură cu eficiența acestui gen de promovare. Dupa ce publicul a început să cunoască sau, cel puțin, să audă despre noi, am fost contactată de mai mulți reprezentanți ai ziarelor, revistelor și canalelor de știri. Pot să spun cu fermitate, însă, că cel mai mare impact asupra potențialilor clienți l-a avut reportajul de la Știrile PRO TV.
Există anumite riscuri de care vă temeți acum? Care sunt ele?
Desigur, ca și în cadrul oricărei afaceri, există anumite riscuri. Încerc, de fiecare dată, să merg înainte indiferent de piedicile care pot apărea. Probabil, cel mai mare risc în afacerea aceasta este faptul că nu există un angajat care să stea toată ziua acolo. Am auzit de foarte multe ori că suntem un popor care nu are suficientă educație și care va încerca să vandalizeze spălătoria daca nu va fi nimeni să o „păzească”. Eu sunt o persoană pozitivă și cred că în Republica Moldova avem oameni deștepți și educați.
Dacă există o formulă magică de succes, pentru ca visele să devină reale, care este ea pentru Ana Ursachi?
Îmi place să am la baza tuturor acțiunilor mele o frază din popor: „Cine nu riscă, nu bea șampanie!” Mama m-a învățat mereu că orice s-ar întâmpla azi, mâine va fi ma bine. Formula mea de succes este susținerea necondiționată a familiei mele!
Lăsați un mesaj pentru mentorii dumneavoastră – oameni care v-au insuflat cel mai mult curaj și care v-au predat cele mai mari lecții ale vieții!
În fiecare zi învăț câte ceva. De la fiecare. Indiferent de statutul social sau funcția deținută. Familie, profesori, prieteni. Toți, indirect, contribuie zilnic la formarea mea. Am fost dintotdeauna o persoană nonconformistă. Oamenii care m-au provocat și care mi-au spus că nu voi reuși sunt, de fapt, cei care mi-au insuflat cel mai mult curaj! Mesajul meu pentru ei : „Continuați să existați!”