Imagini șocante! Te "impun" să vezi viața cu alți ochi
Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, un stil îndrăzneț în crearea reclamelor, pentru a atrage atenția publicului asupra problemelor grave cu care se confruntă omenirea.
Acest tip de publicitate șocantă, prin violența înspăimântătoare, prin sexualitatea dusă la extrem a primit și o denumire: publicitate șocantă - shockadvertising.
Sunt eficiente aceste reclame? Asta rămâne la latitudinea fiecărui individ care are propriile concepții asupra problemelor omenirii și propria sensibilitate vizavi de aceste probleme.
Humans for Animals (Franța, 2005): Cruzimea oamenilor față de animale
Concordia Children's Services (Filipine, 2008): Copiii abandonați din Manila
Dolce&Gabbana (2007): Reclamă criticată, deoarece sugerează violul în grup
Barnardo's, prin agenția Bartle Bogle Hegarty, trage un semnal de alarmă asupra dependenței de droguri (2000)
Organizația pentru drepturile animalelor din Germania, atrag atenția asupra castrării porcilor.
Cea mai șocantă imadine de la începutul anilor 90', care a a dus la cunoștință oamenilor despre gravitatea SIDA.
Brandul italian de haine, Nolita: Această imagine apărea la începutul evenimentelor fashion de la paris și Milano, pentru a ataca obsesia în această industrie de a fi cât mai slab.
Campanie inițiată de Guvernul din Singapore, iar prin această imagine se arată că fumatul transformă oamenii în zombi.
Campanie de responsabilizare a pietonilor, în Brazilia.
(Italia, 2009)